Gå til innhold

Trenger help til oppgradering av gammel maskin


Anbefalte innlegg

jeg har lyst til å oppgradere min 3,5 års gamle maskin slik at jeg bedre kan spille spill med 3D-grafikk osv.

 

Jeg har dette hovedkortet, og kommer til å oppgradere fra 512 MB minne til 1024 MB.

 

Jeg har dette gamle skjermkortet.

 

Tror dere dette nye skjermkortet vil bety mye for min maskin, eller erdet ikke verdt pengene? Han jeg snakket med på komplett mente ikke det ville være så stor forskjell...

 

Er det kanskje bedre å gjøre noe annet lurt? F.eks. ennå mer minne?

 

 

Jeg regner med de fleste av dere vil si at jeg skal kjøpe en helt ny maskin siden den er så gammel, men jeg kan ikke det nå :)

 

 

Prosessoren jeg har er forresten 1,6 GHz Northwood Pentium 4, og harddisken er 7200 RPM med 2 GB cache.

Endret av Moksha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg regner med de fleste av dere vil si at jeg skal kjøpe en helt ny maskin siden den er så gammel, men jeg kan ikke det nå :)

Det har du helt rett i. Det er ikke så mye vits i å bruke mye penger på oppgradering av en så gammel maskin.

 

Du bør få en raskere CPU i tillegg da den du har vil være en flaskehals ved kjøp av nytt skjermkort. Da må du ha et nytt hk. I tillegg så bør du kjøpe et bedre skjermkort enn det du har funnet fram til, f.eks et GeForce 9600gt.

 

Hva er budsjettet ditt?

Lenke til kommentar

Busjett ja... dumt av meg å ikke nevne det. Jeg tenkte først bare på å kjøpe mer minne, men så ... dere vet hvordan det er... Men det må iallefall koste mindre enn 2000 kroner.

 

Hvis jeg skal kjøpe nytt hovedkort sånn, så regner jeg med at jeg må bytte stort sett alt, kabinett og det hele. Jeg håpet jeg skulle få bedre råd neste år, så kanskje da :)

 

 

Ellers så fikk jeg høre et tips nettop, nemlig at man kan bruke AGP 8x kort på AGP 4x hovedkort. Man mister naturlig nok noe, men ytelsen blir kanskje bedre likevel.

 

 

Edit:

Så akkurat at det kortet Jarmo anbefalte var 8x, så da stemmer det tipset antagelig da...?

Endret av Moksha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...