Gå til innhold

Trøbbel med ABIT AG8-3rd Eye


Micro80

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har ABIT AG8-3rd Eye.

Jeg bruker den sammen med Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed.

Abit Radeon X600PRO-Guru 256MB DDR HDTV

Sapphire Theatrix Theatre 550 PRO, PCI Tv-Tuner w/RC, Full-Retail

 

Har prøvd å koble ut alt utenom skjermkortet. Samme feil ennå.

 

De problemene jeg har er at deter trøbbel med lyd.

Har også merket at det er ustabilt.

Fikk "Blue Screen" igår etter at kortet hadde vært til test hos komplett.no der de testet kortet med BurnIT fra www.passmark.com.

 

Har samme kortet med samme processor hos dama, der er problemet at lyden kommer ut av kun venstre høyttaler. Litt vel høy temp. er det også men det behøver ikke å være HK sin skyld.

 

Hva kan jeg gjøre? Må jeg vurdere nytt HK for å slippe den driten eller?

Kom med forslag hva jeg kan bruke. Skal brukes som HTPC

 

Drar meg i håre nå så det gjør vondt nå ihvertfall...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etc...

...etc?

 

Hva med oppdatering av BIOS, drivere til hk og alt annet ombord - kanskje oppdatering av firmware i cd-spiller også hjelper, hvis det er lyd fra brent cd som er problemet f.eks.

 

Uansett, det er en hel bråte med ting en kan prøve på før en vurderer hovedkortet som drit, også oppdatering eller reinstallering av programvare. Hvis Komplett testa hovedkortet OK uten de enhetene du har tilkoblet, så ligger kanskje problemet et sted der.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg ta kontakt med dem liksom. Er det ikke levrandøren som skal fikse sånt a?

Jo, hvis det ikke er brukerfeil, men du skrev:

 

Fikk "Blue Screen" igår etter at kortet hadde vært til test hos komplett.no der de testet kortet med BurnIT fra www.passmark.com.

Hvis BurnInTest viste ingen feil da blir det neppe godkjent RMA? Du mener likevel at feilen ligger i hovedkortet et sted. Eventuelt blir neste steg å ta saken til produsenten. Spesielt siden det er samme feil med to like maskiner, da vil jeg tro at Abit er interessert.

 

Hmm, sikkert enegelsk talende support også som er DYR.

Takstene vet jeg ikke noe om, men spør når du får svar. De snakker enkelt engelsk og er greie folk. Det hadde jo vært bedre hvis du fikk løsningen i telefon/ fax på engelsk, enn å styre med ikke godkjent retur "på norsk"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...