Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prob. m/montering av høyttaler i sidedør.


nikk0

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Som tittelen sier så sliter jeg litt med å finne ut hvordan jeg skal få av "dekselet" foran høytaleren i sidedørene, så jeg kan få montert nye.

 

Bilen er en Nissan Primera 2.0LX, og problemet er at jeg ikke helt finner du hvordan jeg får det av, har halt og dradd, og brukt skrujern og andre voldelige metoder, men det vil ikke av.

Det ser egentlig ut som at jeg må ha av hele interiøret på døra, men det kan da umulig være tilfelde?

 

Så vist noen har/har hatt en primera, og vet hvordan dette funker, så venligst gi meg ett tips..

 

mvh nikk0 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er noen skruer og slikt, men orket ikke ta av de vist ikke det var nødvendig.

Regnet egentlig med at det bare var noen godt gjemte klips som var cluet.

 

Men da får jeg kanskje ta mot til meg å gjøre det da.

 

Er det noen som vet hvor store høytalere det er plass til der? 5,25" typisk?

 

 

Det er en 95 modell btw ;)

Lenke til kommentar

doh, det vet jeg jo, men jeg lurte på om jeg måtte ha av hele dør panelet,

eller om det var en lite deksel som jeg kunne greid med med å ta av.

 

Men jeg er så slapp at jeg orker ikke ta av dørpanelet vist ikke jeg må.

Så vist noen viste størrelsen, så kunne jeg ha bestilt høytalerer, før jeg tok det av.

Dermed hadde det holdt å ta det av en gang.

 

Så vist det er noen som har en primera 95mod, og vet, så skrik ut.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kunne se er det noe som ligner mistenkelig på 4x6 i døra.

Grunnen til at jeg tok mot til meg er dette:

 

I følge våre notater så skal dette være en oval høyttaler som igjen sitter festet på en spesiel monteringsbrakett slik at jeg tror det ville være en stor fordel om dørtrekket tas av slik at man virkelig får se hva man kan få plassert.

Den ovale høyttaleren har en skrue avstand på 92mm i høyden og 118mm i lengden og akkurat disse målene er det nok ikke lett å finne noe som passer til.

 

Som jeg fikk i svar fra nissan.no når jeg spurte.

 

Men 92x118mm får jeg ikke til å stemme.

Lenke til kommentar

Hmm, ok, men om det er plass til å klemme inn en 5.25" eller 6.5" så ville jeg nå heller gjort det. Kanhende du må frisere litt på plasten, men det skulle gå aldeles fint å montere så lenge det er plass.

 

92x118mm er muligens målene på skrueavstanden eller utskjæringa for montering av elementet.

 

Har du bilde av stasen så ville det være fint :)

Lenke til kommentar

Digitalkameraet mitt gikk i dass (vann egentlig da) på en fest i sommer.

(Det er sånn det går når man er litt ivrig på å stå på wakeboard, og glemmer å tømme lommene..)

 

Men jeg har en problem, for når jeg sjekket størelsen sin, løsnet jeg bare skruene og bøyde interiøret vekk så jeg kunne se inn å måle høytaleren.

 

Men så tenkte jeg idag at for å være 110% sikker på hva jeg får inn, ville jeg fjerne hele interiøret i døra, men hvordan i allverden får jeg det til?

Det jeg sliter med er å få vekk dørhåndtaket og låsen som sitter midt på døra og holder igjen..

Noen som kan hjelpe meg med det problemet?

Lenke til kommentar

Tipper det er ett eller flere plastdeksel under dørhåndtaket med skru(er) bak el.l og en skru bak selve hendelen på døråpnern. Dra i døråpnern så hendelen peker rett ut og se inn bak der.

Det er også garantert noe plastklipsgreier som må lirkes unna.

 

Wakeboard er knall det så jeg skjønner deg godt når iveren blir for stor. Men personlig har jeg ikke lommer på våtdrakta da, hehe :p

(Joda, skjønner at du kjørte i shorts;))

Lenke til kommentar

Skjønner, da er det å belage seg på å ligge meget uergonomisk til og fikle med et lite skrujern og hodelykt for å finne klipsene.

Vet hvordan den følelsen er gitt. Var og så på festene på en 2004 BMW og det er ikke allverden fristende å begynne å bryte og klemme for mye på slikt. Du finner ikke noe på nissanforumer rundtom da? Her f.eks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...