Gå til innhold

Siviltjeneste, hva, hvordan hvor?


Gjakmarrja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Du kan også la være å svare på inkallingen du har mottat fra VPV og late som om du aldri har fått innkallingen.

Hvis du allerede har svart på inkallingen kan du gå til lege, få en bra legeattest og søke om utsettelse til VPV. Hvis du kommer inn i miltærleiren kan du gå til prest/lege/psykolog og si at du ikke takler befalet og at du kommer til å skade/drepe han hvis du blir tvunget til å være inne... Evnt kan du også prøve å legge frem legeattester på sykdom som gjør at du ikke er istand til å gjennomføre førstegangstjeneste.

Men hvis du går inn i siviltjeneste er det VELDIG vanskelig å dimme. Husk at hvis du velger vanlig førstegangstjeneste i militæret kan du når som helst søke overføring til siviltjeneste hvis du ikke skulle klare å dimme/ikke trives.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvis du skal satse på en kariere innen politiet så er det dumt å dimme førstegangstjeneste eller militærnekte. En vil ikke gjøre bra kariere i politiet uten å ha gjennomført førstegangstjeneste. Skal du ha en jobb som krever sikkerhetsklarering så bør du ungå å dimme på psykiske årsaker, men heller satse på fysiske problemer. Altså dimme ved hjelp av lege ikke psykolog.

Lenke til kommentar

Altså jeg sliter egentlig nok med hverdagen... og pappa sa at det holder sikkert at jeg bare er ærlig.. :p

 

Greit så jeg må satse alt på å bli stemplet IKKE TJENESTE DYKTIG

 

Jeg satser på å snakke med legen min... rygg og senebetennelse i armene...

Så mulig få snakket med en psykolog om det sosiale... jeg takler faen ikke sosiale hendelser jeg hater det... det e 5 uker til jeg har sesjon og jeg sovet dårlig de siste 3 nettene... jeg hater.. det..

 

Nei, jeg er en psykisk litt twisted... på skolen i dag satt meg og en annen litt twisted person og tenkte ut hvordan/hvem av jentene i klassen vi kunne oss og **************************... dog dette var grunnet kjedelighet og ikke min ide... jeg er egentlig snill som en flue.. men det jeg tenker er ikke det...

Seriøst slapp av nå... jeg får dårlig samvittighet i flere dager viss jeg kverker en edda kopp.. jeg klarer ikke å ligge igjen ting ute som sjokolade papir for jeg får en dårlig magefølelse så ja... ta med meg.. derfor e ryggsekken min full av matpapir... diverse capp... nei... jeg tror at jeg skal klare meg jeg.. håper det..

 

Jeg tror jeg holder en rolig tone.. ikke føkker meg på testene eller noe slik.. gjør mitt beste der... ligger frem papirer på diverse lidelser og snakker skikkelig ut med legen der elller psykologen om hva jeg føler og mener... viss jeg blir stemplet tjeneste dyktig så DRITER EG I DET... eg klarer ikke meg så lenge ute i skauen..

jeg er også jævlig hissig... så til nå er jeg bare takknemmelig for at jeg ikke har hatt tilgang på våpen..

i det raseri øyeblikke kan jeg gjøre mye rart...

 

hmmm nei...skal nok klare meg eg.. for ikke i helvete om jeg skal inn der.. jeg har kastet bort mange nok år nå.. på tide å få meg et fagbrev i etter eller annet..

Lenke til kommentar
Altså jeg sliter egentlig nok med hverdagen... og pappa sa at det holder sikkert at jeg bare er ærlig.. :p

 

Greit så jeg må satse alt på å bli stemplet IKKE TJENESTE DYKTIG

 

Jeg satser på å snakke med legen min... rygg og senebetennelse i armene...

Så mulig få snakket med en psykolog om det sosiale... jeg takler faen ikke sosiale hendelser jeg hater det... det e 5 uker til jeg har sesjon og jeg sovet dårlig de siste 3 nettene... jeg hater.. det..

 

Nei, jeg er en psykisk litt twisted... på skolen i dag satt meg og en annen litt twisted person og tenkte ut hvordan/hvem av jentene i klassen vi kunne oss og **************************... dog dette var grunnet kjedelighet og ikke min ide... jeg er egentlig snill som en flue.. men det jeg tenker er ikke det...

Seriøst slapp av nå... jeg får dårlig samvittighet i flere dager viss jeg kverker en edda kopp.. jeg klarer ikke å ligge igjen ting ute som sjokolade papir for jeg får en dårlig magefølelse så ja... ta med meg.. derfor e ryggsekken min full av matpapir... diverse capp... nei... jeg tror at jeg skal klare meg jeg.. håper det..

 

Jeg tror jeg holder en rolig tone.. ikke føkker meg på testene eller noe slik.. gjør mitt beste der... ligger frem papirer på diverse lidelser og snakker skikkelig ut med legen der elller psykologen om hva jeg føler og mener... viss jeg blir stemplet tjeneste dyktig så DRITER EG I DET... eg klarer ikke meg så lenge ute i skauen..

jeg er også jævlig hissig... så til nå er jeg bare takknemmelig for at jeg ikke har hatt tilgang på våpen..

i det raseri øyeblikke kan jeg gjøre mye rart...

 

hmmm nei...skal nok klare meg eg.. for ikke i helvete om jeg skal inn der.. jeg har kastet bort mange nok år nå.. på tide å få meg et fagbrev i etter eller annet..

5097490[/snapback]

 

 

Liker holdningen din :)

 

Bare gi faen på sesjon, si at du ikke vil inn og bare lat som om du ikke har fargesyn, og at hørselen din er dårlig, gjør det dårlig på iq-testene etc. Så gjør du deg lite attraktiv for forsvaret.. ta med noen lege/psykolog attester.

Da stiller du sterk. Skulle forsvaret allikavel kalle deg inn, så kan du alltids "miste" innkallelsen og derfor ikke svare.. les mer på www.dimme.cjb.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...