Andre88no Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hei jeg har tatt opp noen fimer med fraps men jeg trenger ett program til å minske størrelsen på filmen. Etter jeg har filmet med fraps er jo filmen flere gig stor. Noen som vet om ett program som kan gjøre filmen mindre? Har prøvd Virtual Dub men fikk det ikke til
Torbjørn T. Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 I VirtualDub: Importer filmen, gå inn på Video --> Compression (trur det er det iallfall...). Velg ein codec, og juster innstillingane. Lukk det vindauget, og velg Export/Save movie, eller kva det står (har ikkje brukt Virtualdub mykje), på filmenyen. Vert forklart betre her... Om du ikkje har nokon bra codecar innstallert, kan du jo prøve med DivX. Etter at du har installert den, kjem den automatisk opp i Compression-dialogen i VirtualDub. Det som påverkar filstorleiken mest, er bitraten. Høgare bitrate = betre kvalitet. Men det kjem og an på kor stor oppløysning du har. Kor bra kvalitet du vil ha, kjem an på kva du skal med filmen. Skal du leggje den ut på nett, er det kanskje lurt med ei mindre fil. Skal den lagrast på disk, kan det vere greitt med betre kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå