tilfeldignavn Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Da jeg tenkte å skulle passordbeskytte et bestemt område på "webplassen" min, tenkte jeg at dette kunne være løsningen http://www.webmaster-toolkit.com/htaccess-generator.shtml Her har jeg generert de to aktuelle filene, og lagt inn på det området som skal beskyttes. Får inn innloggingsvinduet, men når jeg skriver inn det brukernavnet og passordet som jeg har generert, kommer jeg ikke videre. Noen som har vært bort i dette før? (Og ja, jeg har skrive inn riktig brukernavn og passord )
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Prøv og bytt navnet på .htpassword til .htpasswd
tilfeldignavn Skrevet 2. november 2005 Forfatter Skrevet 2. november 2005 Hei! Det er gjort. Men jeg har ikke laget et navn på den som f.eks. "login.htpasswd", fila heter kun ".htpasswd" . Er dette korrekt?
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 (endret) Det er korrekt. I Linux legger man på ett punktum forran filnavnet for og skjule fila Endret 2. november 2005 av Slettet-df17e
janfredrik Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Har akuratt det samme problemet som trådstarter, og håper det er noen som kan hjelpe oss her?
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hjalp det og bytte navnet på fila, tilfeldignavn?
operaman Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg fikk den til å virke, er dere sikre på at dere ikke la til en URL? Jeg måtte legge til noe lignende /home2/grazzor/public_html.
tilfeldignavn Skrevet 2. november 2005 Forfatter Skrevet 2. november 2005 Er ikke helt sikker på hva du mener... Planen er å kun komme i "rota" på området etter man har logget inn.
operaman Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Det jeg mener er at du må legge til server plasseringen, ikke url'en. http://example.org/.htpasswd går ikke. Om example.org har en 'nix server som har roten til siden i /var/www så må du ha /var/www/.htpasswd ikke det over. (Jeg fant ut hvor roten min var i et phpscript)
janfredrik Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Da må i alle fall meg lage mapper som heter var og www, sidnen jeg bare har en hovedmappe, ikkeno sånn public_html-mapper.
tilfeldignavn Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Hei! Det jeg har tenkt å "beskytte" er området www.fjellet.net/login Hvordan blir denne server plasseringen?
operaman Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 /var/www var bare eksempler. Dette er hvor filen er på det lokale filsystemet. På en windows server så kunne dette være c:\minmappe\.htpasswd. tilfeldignavn: Jeg kan ikke finne det ut. Du må ta kontakt med admin for serveren, og spørre hvor / for din server er på den "ekte" serveren.
tilfeldignavn Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 ingen annen måte å finne det ut på?
janfredrik Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Hvilket webhotell har du? Jeg har web10.nu hvis det har noe å si
tilfeldignavn Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Hei! Webhotellet ligger hos www.cliche.no
tilfeldignavn Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Får ikke hele path-en fra min web leverandør. Er det en annen måte å finne det ut på?
operaman Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Jeg vet at cpanel kan finne det ut. Utover det så kan jeg ikke hjelpe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå