Gå til innhold

Lite problem med Word. Kjemiske formler.

audhage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I excel er det iallefall forskjellige snarveier til dei forskjellige språkene.. ER det noe av det samma i Word?

5090335[/snapback]

Ja, er litt forskjell på tastatursnarveier i word og, når man har forskjellige språk..

Skrevet

hmm...

Kommer du til å skrive mange dokumenter med matematiske / kjemiske symboler? Isåfall vil jeg anbefale deg å bruke noe annet enn Word. LATEX er skrevet nettopp for å lettere kunne lage dokumenter med matematiske tegn. Ganske greit, forskjellen er at du "programmerer" hvilket tegn som skal vises, men hvis du kun trengte det til denne oppgaven, er det ikke verdt å lære seg. Er en del å sette seg inn i.

Skrevet
hmm...

Kommer du til å skrive mange dokumenter med matematiske / kjemiske symboler? Isåfall vil jeg anbefale deg å bruke noe annet enn Word. LATEX er skrevet nettopp for å lettere kunne lage dokumenter med matematiske tegn. Ganske greit, forskjellen er at du "programmerer" hvilket tegn som skal vises, men hvis du kun trengte det til denne oppgaven, er det ikke verdt å lære seg. Er en del å sette seg inn i.

5099210[/snapback]

Nå har jeg bare ti rapporter igjen å skrive i naturfag på GK, men regner på at jeg skal skrive en del de to neste årene også, men tror Word dekker det jeg trenger nokså greit. Men eftersom OpenOffice er gratis, og i førlge mange bedre, vurderer man jo alltid å bytte. Har OP noen like gode/bedre løsninger på dette området?

Skrevet

Eg har brukt Open Office til ein del fysikk-rapportar (2FY og 3FY), og det har dekka mine behov. Men eg såg so vidt på Word sin funksjon, og eg trur kanskje den var litt meir avansert.

Som du sa, OOo er gratis, so det er jo berre å laste ned og prøve. Du finn formelredigeringa på Insert --> Object --> Formula i Writer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...