Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stjeling av trødløst nett


Anbefalte innlegg

Sitter på en maskin med internett rett fra veggen. Ingen form for trådløst, men har muligheten til dette. Finner naboer sine trådløse nettverk/internet, og jeg lurer på som følgende:

 

Jeg har opplevd at min internett er veldig ustabil, dette er bare av og til, det virker som om noen bruker av mitt nett og ippene krasjer eller noe så jeg blir dsconnecta. Jeg har jo ikke trådløst internett i huset, men mskinen har trådløst nettverkskort innebyd (sitter på laptop). Kan noen kanskje bryte seg inn og stjele internett gjennom min maksin i og med det at jeg har trådløst nettverkskort. Hvordan setter jeg sperre på dette? Har windows xp med service pack 2.

 

Ps: dette merkes spesielt på MSN. Disconecter hele tiden

 

:ohmy:

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ligger mest sannsynlig hos deg enten i maskinen eller i ruteren (adsl boksen fra ngt) For sikkerhets skyld kan du jo ringe support og be de sjekke linjen.

 

At msn frakobles hele tiden er iallefall typisk symptom på at du må åpne porter i ruteren.

 

Det finnes det sikkert 1000vis av tråder på her i forumet.

 

Ps. Dersom du har disablet det trådløse nettverkskortet ditt har det iallefall ingenting med naboen, trådløst, eller stjeling å gjøre.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så altfor usannsynlig at ngt er ustabilt. Har kamerater i Stavanger som river seg i håret pga ustabilt nett i 2-3 uker der nå, samt problemer med abbonementet (dobbeltfakturering). I tillegg kommer mange, mange tapte kroner på timer med telefonsamtaler til support. :(

 

Om det samma kan være tilfelle oppe i Rain city, vet jeg ikke :ermm:

 

 

Men du kan jo ringe dem å be dem teste signalet..

 

Evt. ta start>kjør>cmd "ping www.vg.no -n 150" og se om resultatet ligger jevnt høyt, eller varierende.

 

Har mine tvil til at noen stjeler internett fra deg med mindre du har delt internetttilkoblingen, og/eller lagd bro mellom den trådløse og "rett fra veggen" tilkoblingen din.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...