Gå til innhold

Tips om program for "Troubleshooting-database"

Anbefalte innlegg

Skrevet

ROOKIE-POST:

Jeg lurer på å lage meg en "troubleshooting"-database på jobben.

Jeg ser for meg en database hvor jeg kan legge inn produktnavn, feilsymptomer og forslag til løsninger. (Med forslag til komponenter på kretskort som må byttes f.eks.) Dette må deretter være søkbart med logiske termer som <AND>, <OR> og <NOT>.

Databasen må gjerne være søkbart for andre over nettverket på jobben, men dette er ikke noe krav.

Jeg kan få tilgang til Microsoft Access. Er dette det riktige verktøyet for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et hvilket som helst databaseprogram kan gjøre dette. Access er kanskje ikke det letteste å starte opp med men der har du alle muligheter for tilpasninger. Vær klar over at hvis det blir noe størrelse på det og det skal være til nytte (og ikke bare frustrasjon) over tid bør du bruke litt tid på å sette deg inn i hvordan databaser bør bygges opp. Hvis det ikke skal være stort og du ikke ønsker å bruke masse tid på å utvikle det kan det være like greit å sette det opp i Excel. Muligheten er der for å eksportere det til Access senere om nødvendig eller ønskelig.

Skrevet

Om du vil utvikle di eiga løysing, og har erfaring med Access, så er det definitivt tingen. Viss ikkje bør du kanskje satse på andre, ferdige løysingar.

Eg veit om eit produkt, FogBugz, som gjer denne typen ting svært bra. Lenke. Det koster dessverre pengar pr. brukar, så om du skal gje mange tilgang til det, så er det kanskje ikkje optimalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...