Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Los internett!


Anbefalte innlegg

Jeg har adsl i fra Los. Bor i Aust Agder. Er kjempefornøyd med linja. Har hatt det siden Juli.

Minuset var at ikke "Gjør det selv" pakka var motatt til oppkoblingsdatoen. Ringte, og de hadde glemt å sende den. Så vær obs og etterlys den i god tid.

Enda en negativ erfaring: For drøye 3 uker siden bestilte jeg ip tlf fra de. Hørte ikke så mye som et pip. Ringte i slutten av forrige uke, de sa da at jeg skulle bli koblet opp, i dag 31/10. Skjedde i grunnen ikke noe i dag. Ringte på nytt, etter mye om og menn fikk jeg beskjed om at jeg var "falt" ut av systemet. Og at jeg må vente ytterlige 3 uker. De sa også at de hadde sendt velkomstbrev. Har ikke sett noe til det. Ba de sende et på nytt.

Angående kundeservice/support tf: Kommer an på hvem en prater med. Noen er mer kortfattet enn andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg fikk nettopp 3Mbit linjen deres og har ca 45ms i ping til Telenor, og catch (går ikke å pinge Los) noe som er elendig. På dinside.no's speedometer fikk han 2Mbit tror jeg. Adsl modemet som kom med hadde software som var av versjon 2.0 mens nyeste versjon var 4.2. Han har hatt problemer med å dette av MSN og når dette skjer går hastigheten på alt ned til null. Så han mister altså kontakten. Jeg sa han måtte oppgradere softwaren i adsl modemet, hvordan det har gått etter det vet jeg ikke.

 

Ellers så kom ikke LOS og monterte den dagen de skulle og det er jo dårlig da du kanskje sitter hjemme kun p.g.a. dette.

Jeg har lenge siklet på å få meg Los adsl, men lysten har blitt litt dempet nå. Virker som mange rettferdiggjør deres elendige service med deres lave priser.

Lenke til kommentar

Nå har vi også fått LOS, bor på Fevik i Grimstad. Vi gikk over fra Telenor ADSL 2000/300 til LOS ADSL 3000/500, og koblet oss til idag.

 

IT Avisen sier ~2843 kbit/s. Upload til gammel Telenor FTP server ga ~60 kbit/s. Koblet modem til ruter, oppdaterte passord i husets ruter (gikk ikke inn i modem), og var online etter en halvtime.

 

Forløpig problem - linjen kommer og går, og sending av email fra Outlook (Frisurf emailkonto) går ikke. Mottak fungerte. Så får vi se hvordan det går de neste dagene :)

Lenke til kommentar
Nå har vi også fått LOS, bor på Fevik i Grimstad. Vi gikk over fra Telenor ADSL 2000/300 til LOS ADSL 3000/500, og koblet oss til idag.

 

IT Avisen sier ~2843 kbit/s. Upload til gammel Telenor FTP server ga ~60 kbit/s. Koblet modem til ruter, oppdaterte passord i husets ruter (gikk ikke inn i modem), og var online etter en halvtime.

 

Forløpig problem - linjen kommer og går, og sending av email fra Outlook (Frisurf emailkonto) går ikke. Mottak fungerte. Så får vi se hvordan det går de neste dagene :)

5095187[/snapback]

 

Du kan ikke sende med en ISPs epostserver når du er tilkoblet en annen ISP. De fleste sperrer for dette.

Lenke til kommentar

Det var da snodig? Man burde da kunne bruke andre SMTP-servere enn sine egne? Heller ikke GMail fungerer faktisk. Alt fungerer på mottak.

 

EDIT: Beklager forvirringen, forstod først nå at man skulle benytte smtp.losmail.no som felles utgående emailserver på eventuelle andre kontoer :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Telenor hadde en periode online support som var superb. Hadde man et vanlig modem, var man oppe igjen etter litt prating på nettet. Men når denne forsvant (--> bedrift?), forsvant i mine øyne også noe av det som skilte Telenor ut fra alle andre. God kundesupport kan være GULL verdt enkelte ganger :)

Lenke til kommentar

Fikk LOS fiber for 3 dager siden.

 

De klusset med bestillingen i starten, men etter litt frem og tilbake var det på plass bare noen timer senere. Hjelpsomme er de iallefall...

 

Og hastigheten er upåklagelig for min del iallefall, ligger som regel litt over det jeg skal ha. Har 10 mbit for øyeblikket....

 

Pinging www.hw.no [194.24.252.207] with 32 bytes of data:

 

Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=15ms TTL=57

Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=15ms TTL=57

Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=15ms TTL=57

Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=15ms TTL=57

 

Kan ikke klage på 15 ms ping :)

 

Driver og å spiller litt online, og på en del norske counter-strike: source servere får jeg 4-10 ms i ping. Det er omtrent lan tilstander :)

 

Så langt er iallefall jeg storfornøyd.

 

Heisann Hans Erling, hvis det er den Hans Erling jeg tror det er...

 

Morten

Lenke til kommentar
Det var da snodig? Man burde da kunne bruke andre SMTP-servere enn sine egne? Heller ikke GMail fungerer faktisk. Alt fungerer på mottak.

 

EDIT: Beklager forvirringen, forstod først nå at man skulle benytte smtp.losmail.no som felles utgående emailserver på eventuelle andre kontoer :)

5095624[/snapback]

 

Gmail skal funke siden gmail bruker sikker login (autentisering) - Telenors smtp krever at du er på telenornett for å bruke den. I farta kommer jeg ikke på hva funksjonen heter, men det var da et eller annet passende ord i alle fall.

 

Når det gjelder gmail - sikker på at du ikke har noen lukkede porter?

 

 

Telenor hadde en periode online support som var superb. Hadde man et vanlig modem, var man oppe igjen etter litt prating på nettet. Men når denne forsvant (--> bedrift?), forsvant i mine øyne også noe av det som skilte Telenor ut fra alle andre. God kundesupport kan være GULL verdt enkelte ganger :)

5095875[/snapback]

Kundeservice er kjekt å ha, GOD er enda bedre, men jeg foretrekker å ha et produkt som fungerer, og som ikke trenger support til hele tiden ;). Dessverre så er ikke verden perfekt, og alt for få bedrifter prøver å møte kunders bevisste og ubevisste behov - eller i alle fall gjøre en god jobb på dette - og derfor er det dessverre veldig mange tilfeller der du kun ender opp med en av delene, eller i enda verre tilfeller - ingen av delene (aka. Tafjord Mimer *huff*)...

 

Vel, det var kveldens ytring...På tide å kvelde...

 

(opp tidlig å forberede mandagen...*sukk*

Endret av Tresprit
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg??

Jeg har en tråløs 3Com ruter/adsl modem som jeg gjerne vil bruke på Los adsl.

Har brukt den hos Telenor i ett år nå. Funka kjempebra der!!

Skiftet til Los da vi flyttet til arendal.

 

Men jeg får det bare ikke til å funke..... :hmm:

Noen som har noen tips?? Jeg har satt opp ruteren med PPPoE Client,skrevet innbrukernavn og passord.

Men det er noen innstillinger jeg ikke vet hva er.....

 

1. Hva skal VPI/VCI parameterne stå på?

2. Skal jeg bruke LLC eller VC MUX hos Los?

3. "Idle time" står på 5 min. Er dette ok?

4. "MTU" står på 1492. Er dette ok?

 

Lurer også på om det er noe jeg har oversett....?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av problemet.... :D

Ingen på Los kundeservice kunne gi med denne informasjonen.....

De mente det ikke gikk å gå utenom deres ADSL modem....

 

:hmm:

 

Svar på problemet mitt er:

1. VPI: 1 VCI:32

2. LLC

3. OK

4. OK

 

Etter at jeg hadde lagt inn disse parameterne funket det veldig bra UTEN modemet fra Los.

 

Hurra for Los og deres expertise.... :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle legge til forløpig erfaring av LOS 3000/500. Den siste uken har nettet vært tregt (sider har ikke kommet opp, venting på flere sekunder), og det viste seg at jeg kjørte 1500/500 så NOE var galt. Dro ut strømmen på modemet, og problemet var løst. Jeg har ikke klart å få 3000 over lengre tid (1-2 timer). Har nå 3000/500, men den siste meldingen om at NextGenTel har kjøpt seg inn i LOS gjør at jeg allerede nå angrer på at vi gikk over fra Telenor. "Ingen umiddelbare endringer" er ikke godt nok...man aner jo ganske fort at her kommer det til å skje noe.

 

Jaja, får vente å se hva som skjer :-) Man er vel alltid skeptisk i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...