Gå til innhold

Kan ikke justere Hertz


Neonblue

Anbefalte innlegg

Har en Targa 17 tommer, som jeg har brukt i 2 år snart no. Etter at 19 tommeren min streika skifta jeg skjerm til 17 tommeren som var på andre pc'n. Men så er problemet at jeg ikke kan justere hertz på 17 tommeren når jeg bruker den på pc'n her. Jeg kan velge mellom 50-200 hertz, men det skjer ikke noe når jeg velger 85 hertz f.eks.

 

Men på andre pc'en for jeg bestemme hertz mellom 60-85 og da virker det, jeg ser forskjellen. Hvorfor da ikke på pc'en her da?

 

På andre pc'en der skjermen fungere med hertz er det bare 1 skjermkort, innebygget. Mens på den her har jeg 2 stk, innebygget og ATI radeon 9000.

 

Har prøvd begge skjermkortene, ingen resultater.

 

Det er enda 2 månder til jeg skal kjøp ny skjerm, kan ikke sitte foran 60 hertz!

 

Skjermen heter: Targa Economy 1769A

 

Finner ikke drivere på nett heller!

Endret av Neonblue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å ha sagt det, jeg kan lite om dette.. men jeg tror kanskje problemet ligger i at Catalyst legger inn en sperre på antall hz (se i display properties/advanced/display og trykk på monitor, der står det maximum refresh.. kanskje en ide å endre denne? ;)

 

Mvh. fEliX

Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen drivere til min Multiscan 17sf, men jeg bare øker max hz i 1152x864x32 til f.eks. 85 så kan jeg øke igjen som normalt (under Monitor tabben) helt til det blir svart (dvs. at skjermen ikke støtter atntall hz) og så justere tilbake til noe som fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...