Gå til innhold

IBM Deskstar GXP HD


sdhild99

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en IBM GXP 60 MB harddisk, men nå ser jeg at det er så mange forskjellige meninger om denne disktypen. Noen sier den er bra, mens mange sier at disken får problemer etter en liten stund.

Jeg har fortsatt mulighet til å endre bestillingen min. Bør jeg gå for denne, eller bør jeg bestille en annen, i tillfelle hva?

 

Svar ønskes hurtigst - takk!

 

 

 

_________________

-Sven-

http://home.hia.no/~sdhild99/

-----------------------------

 

[ Denne Melding var redigert av: sdhild99 på 2001-11-30 15:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 75 gxp 60gb,Jeg har ikke hett noe problem med denne (har hatt den i over 6 måneder)

Det er den raskeste harddisken jeg har hatt.

Jeg anbefaler at du legger opp kjøling til harddisken da denne blir veldig varm uten kjøling

Min ble raskere og mye mer stabil med kjøling,Jeg er fornøyd med den!

Lykke til

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-30 15:41, sdhild99 skrev:

Jeg har bestilt en IBM GXP 60 MB harddisk, men nå ser jeg at det er så mange forskjellige meninger om denne disktypen. Noen sier den er bra, mens mange sier at disken får problemer etter en liten stund.

Jeg har fortsatt mulighet til å endre bestillingen min. Bør jeg gå for denne, eller bør jeg bestille en annen, i tillfelle hva?


Svar ønskes hurtigst - takk!



 

Det er riktig som du sier, det er delte mening om IBM's harddisker. Det er nesten som enten et hat eller elsker forhold. :smile:

 

Personlig har jeg hatt 2 stk'er 40GB 75GXP og 2 stk'er 40GB 60GXP. Den ene 75GXP gikk i stykker etter 8 mnder, mens den ene 60GXP gikk i stykker etter 2 mnder. Heretter kjøper jeg ikke IBM disker. I tillegg har de "temmelig" høyt lydnivå.

Lenke til kommentar

Hmmm, ok.

 

Jeg har en 41 GB GXP i dag, og synes lydnivået er

meget lavt. Det er kanskje fordi den andre disken jeg har er en 1.5 år gammel WD. GXP disken har jeg hatt i 4 mnd.

--------------------------------------------------

 

Vil WD 80 GB Caviar 7200 disken være et bedre valg? Hva synes folk om denne?

 

[ Denne Melding var redigert av: sdhild99 på 2001-12-01 19:01 ]

Lenke til kommentar

I'd go for Maxtor, enten DiamondMax plus 60-serien eller den nye D740X-serien. Begge gjør det bra i reviews og tester, raske og greie. Har forøvrig hatt 2 stk IBM 60 GXP som begge la inn åra temmelig fort. Ellers har flere kompiser av meg opplevd liknende (er vel snakk om nesten et dusin ødelagte disker i omgangskretsen) med sine 75/60 GXP'er. Disse diskene ER meeeget raske, men why take the chance?

 

God kjøping!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...