kj3ks Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Jau, jeg har plutsleig fått et problem med min "Maxtor OneTouch II USB2.0/Firewire 300GB", problemet er at windows av en eller annen grunn ikke lenger finner maskinvaren ellernoe (jeg er ikke noe god til sånt ) Når jeg plugger den i USB-porten pleier den vanligvis å gå automatisk, men denne gangen fikk jeg bare opp en melding om at den fant "USB Device" men så sier den at det oppstod et problem under installering og at den ikke vil funke som vanlig... Noen som har en løsning til dette? (Prøvde å søke, men jeg orker ikke bla igjennom 500 poster for å finne en rett ) Takk for alle svar!
Dwagon Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Har du installert drivern til maxtorn ? om du har det så prøv å fjern den, jeg merka STOR forksjell uten drivern. evt så kan du ta et manuelt søk etter ny maskinvare via kontrollpanelet.
kj3ks Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 har ikke installert noe driver, og har aldri egentlig trengt det. CDn jeg fikk med ligger vel hos modern, så det blir en stund til jeg får tak i den..
Dwagon Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 har ikke installert noe driver, og har aldri egentlig trengt det. CDn jeg fikk med ligger vel hos modern, så det blir en stund til jeg får tak i den.. 5084610[/snapback] Ok, jeg bruker ikke drivern selv, synes disken er så mye lettere å ha med å gjøre uten den drivern. Det du kan prøve er å finne en annen usb kabel eller prøve firewire istendenfor, om du har tilgang til en maskin som har firewire. .
kj3ks Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 tror jeg har funnet ut hvordan og hvorfor feilen kom, men vet fortsatt ikke å fikse det -.- Snakket med lillebroren min (selvfølgelig...) og han hadde visst ved en feiltagelse dratt ut usb-kabelen til harddisken og pcn men så satt den inn igjen, og latt som ingenting... Fortsatt ingen som har en løsning? (Helst uten at jeg slipper å dra til andre siden av byen for å hente en liten cd) Jeg installerte aldri noen drivere, eller noe fra CDn.. Alt jeg gjorde da jeg kjøpte den og til nå har vært å plugge inn, lagre ting osv, så når jeg skulle plugge den ut brukte jeg alltid "Trygg fjerning av maskinvare"..
YokiShoki Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg ville prøvd å restarte og så sette USB kabelen i en annen USB port. Starte i sikkerhetsmodus kan også prøves.
kj3ks Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 hvordan starter jeg i sikkerhetsmodus?
Dwagon Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 hvordan starter jeg i sikkerhetsmodus? 5088489[/snapback] etter at maskina har passert bios post, den delen med master og slave listen, kan du starte å trykke F8 gjentatte ganger, så skal du få opp en meny der hovedkortet normalt sett prøver å starte fra cd. Anyhow, Driver plata til Maxtorn er fullstendig ubrukelig, installerer du den vil du oppleve at disken forsvinner, ikke dukker opp og rett og slett fjusker. det trasige backup programmet som følger med er ikke god nok grunn til å installere driveren som gjør disken mongo. Hold deg langt unna driver cd'n
kj3ks Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 (endret) Hva skal jeg gjøre da? Ser ut til at det er slik på begge portene mine at harddisken ikke fungerer Er det ikke noen måte å liksom.. "resette" en usb-port ellerno? om dere skjønner (er litt dårlig til å forklare av og til) Det er litt dumt at nesten 250 gb med anime og andre saker forsvinner Endret 1. november 2005 av kj3ks
Dwagon Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hva skal jeg gjøre da? Ser ut til at det er slik på begge portene mine at harddisken ikke fungerer Er det ikke noen måte å liksom.. "resette" en usb-port ellerno? om dere skjønner (er litt dårlig til å forklare av og til) Det er litt dumt at nesten 250 gb med anime og andre saker forsvinner 5091810[/snapback] Du kan jo prøve om disken funker på en annen maskin, om den gjør det er det din maskin som er litt tverr.
froggyler Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hadde samme problem selv. Løste seg selv ved at jeg koblet den til via Firewire tilkoblingen i stedet for USB2.0 og fikk sjekket filsystemet.
Dwagon Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Regner nesten med at han ikke har firewire siden han ikke bruker den firewire pwns usb
kj3ks Skrevet 2. november 2005 Forfatter Skrevet 2. november 2005 tror jeg har firewire..men vet ikke hva det er XD den andre kabel greia jeg fikk med ligger hos modern også
Dwagon Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 (endret) ^^ Firewire hull, den lille og den store. ^^ Firewire plugg sett disse sammen og du har minimum 400Mbit nettverk mellom de 2 som er koblet opp. med andre ord, det går raskt mellom ekstern harddisk og maskin. Endret 3. november 2005 av Dwagon
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Har det 'problemet' innimellom hvis jeg f.eks. bytter mellom USB/FireWire eller gjør andre morsome ting med kablene. Da slår jeg av disk, trekker ut kabler og kuler'n litt. Når jeg slår på og kobler opp igjen, funker disken. Men har aldri hatt problemer når jeg ikke bruker Trygg fjerning (noe jeg ALDRI gjør). Er kanskje litt verre hvis disken er i gang når man gjør det...
Dwagon Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Har det 'problemet' innimellom hvis jeg f.eks. bytter mellom USB/FireWire eller gjør andre morsome ting med kablene. Da slår jeg av disk, trekker ut kabler og kuler'n litt. Når jeg slår på og kobler opp igjen, funker disken. Men har aldri hatt problemer når jeg ikke bruker Trygg fjerning (noe jeg ALDRI gjør). Er kanskje litt verre hvis disken er i gang når man gjør det... 5099301[/snapback] Jeg bruker heller ikke trygg fjerning, siden jeg aldri sender en fil til disken for å nappe den ut med en gang overførings boksen er borte, noe som trygg fjerning skal beskytte deg mot. Trygg fjerning er der få å si ifra til disken at nå blir du koblet fra så slutt å skriv/les fra disken, ok? ja da kobler vi fra slik at ingenting blir korrupt. men har du ikke skrevet noen filer til disken på en liten stund trenger du strengt tatt ikke bruke Trygg fjerning. Det mener nå jeg i allefall.
kj3ks Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 fant ut at det var godt mulig at det er pcn til en venn av meg som har monga den totalt, men hvordan kan jeg få fikset det? Må jeg ta med hdd'n min til reparasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå