Gå til innhold

Ny 19 tommer LCD. Syncmaster?


Herm

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny skjerm, men er veldig i tvil om hvilken jeg skal velge.

Skjermen skal brukes til kontorarbeid, film og spill.

 

Har sett på 913N, 930BF og 940B.

Noen som har erfaringer med disse, og kan gi meg noen tips. Kom gjerne med forslag til andre skjermer og merker også.

 

Hva er forresten forskjellen på disse to. 913N og 913N

Den siste skal være TCO-99, men i spesifikasjonene står det TCO-03...? Skrivefeil?

Eneste forskjellen jeg finner er at den dyreste er høydejusterbar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sjekker forrige post og posten før der igjen, så omtales spørsmålet ditt.

Har blinket ut 940B selv, men skulle gjerne hørt fra noen som har erfaring.

 

940B (4ms) har litt lengre responstid enn 930BF (8ms), men til gjengjeld bedre lysstyrke og ergonomi. Det er ikke reelt mye bedre responstid på de to siden 930BF benytter grå-til-grå måling, mens 940B oppgis i ISO (helt av-og-helt på)

Lenke til kommentar

Ser at du i de siste postene dine anbefaler 940B. Har du testet den selv?

 

Andre som har erfaringer med de nevnte skjermene i første post, evt andre forslag?

 

Er også i tvil om jeg bør gå for en skjerm med DVI. Har et X800 Pro med DVI, men er forskjellen verdt tilegget i pris?

Lenke til kommentar

Kommentaren min kom pga så mange bare spør uten å sjekke om andre har spurt det samme før... Var ikke meningen som et angrep:)

Har dessverre ikke fått testet den. Det jeg har lest om den virker bra, dvs brukeromtale, den ene testen jeg fant osv.

 

DVI ville jeg nok prioritert. Vesentlig mye bedre bilde ihvertfall i den billige enden av skalaen(mindre støy).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også snust på 940B. Har lest review her og er (nesten) overbevist om at dette blir min (og min kones) nye skjermer.. Tenkte og ikke bruke for mye penger på skjerm, siden jeg skal kjøpe det + en ny PC..

 

I følge reviewen så virker det som om skjermen kommer uten høydejustering og piviot funksjon. Men på komplett.no står det at den leveres med dette. Jeg har sjekket brukermanualen og det virker som om 940B kommer med forskjellige utgaver av skjermfoten. Vet noen noe mer om dette? (Bekrefte eller avkrefte)

 

+ for DVI, grei ytelse/bilde, pris, smale kanter

- for: ikke nyeste teknologi (men det koster som regel mer), hvis den leveres uten høydejustering

 

DVI er vel greit med tanke på at LCD skjermen oppererer digitalt så det ville være dumt å konvertere et digitalt signal til analogt for så og gjøre omigjen til digitalt i skjermen.. Har også lest at instilling av skjerm er enklere med DVI fremfor RGB

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er 99% sikker på at jeg kommer til å bestille en Samsung Syncmaster 940B hos komplett.no.no der den leveres med høydejustering og pivot. Alternativet er en 913N. Har ikke hatt DVI skjerm før, så er usikker på hvilken kabel jeg skal bestille. Har skjermkortet 'DDR ATI Raedon 9800 Pro 128MB' med hunnkontakt. Har skjemen også hunnkontakt? Jeg trenger 3m kabel. Vil "Skjermkabel DVI M/M 3m skjermet høykvalitet, dual link" med varenummer 108967 være rett kabel?

 

Lars H.

Lenke til kommentar
Har skjermkortet 'DDR ATI Raedon 9800 Pro 128MB' med hunnkontakt. Har skjemen også hunnkontakt? Jeg trenger 3m kabel. Vil "Skjermkabel DVI M/M 3m skjermet høykvalitet, dual link" med varenummer 108967 være rett kabel?

 

Lars H.

5176512[/snapback]

Her er et bilde av baksiden på 940B

contents-7.jpgklikk for større utgave

Som du ser så har skjermen hun-kontakt.. Så i så måte bør kabelen du sikter til fungere fint!

 

-----------

 

PS til andre som lurer: Utifra bildet over ser man at 940B ikke støtter DVI-I kabler men bare DVI-D

 

De fleste skjermkort støtter både DVI-D og DVI-I kabler.. DVI-D kabler fungerer både i DVI-D og DVI-I kontakter. DVI-I kabler funger kun i DVI-I kontakter..

 

Her ser man forskjellen på DVI-D og DVI-I:

DVI-D_DVI-I.jpg

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Tusen takk for illustrert svar! Da blir det bestilling av skjerm og monitor umiddelbart (dersom du som tydeligvis har denne skjermen ikke skulle advare meg, jeg skal ikke bruke skjermen til hurtige spill). Ser på PC'n at den har DVI-I kontakt. Vet du forresten hva de fire ekstra kontaktpunktene på DVI-I kontakten har for funksjon?

 

Lars H.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Ser på PC'n at den har DVI-I kontakt. Vet du forresten hva de fire ekstra kontaktpunktene på DVI-I kontakten har for funksjon?

 

Lars H.

5176796[/snapback]

De er til analogsignaler. D.v.s. du kan bruke en overgang fra DVI-I til D-SUB(VGA) slik at gamle CRT-skjermer og LCD-skjermer uten DVI-kontakter kan kobles på en DVI-I utgang. Det er derfor de fleste skjermkortene har DVI-I

 

(Jeg lærte dette idag når jeg så rundt etter gode svar på ditt forrige spm. ;) )

Endret av JrRRr
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå fått skjermen i hus, og så langt ser den ut til å være helt super. Men som et apropos til diskusjonen om DVI-kabel, - komplett.no leverte skjermen med både vanlig analog VGA-kabel og DVI-kabel. Så nå får jeg forsøke å returnere DVI-kabelen som jeg bestilte ekstra.

 

Så for andre potensielle kjøpere: komplett.no leverer 940B skjermen med begge kablene inkludert!

 

Lars H.

Endret av Lars H.
Lenke til kommentar
Så for andre potensielle kjøpere: komplett.no leverer 940B skjermen med begge kablene inkludert!

 

Lars H.

5197216[/snapback]

 

Hehe, du er ikke alene der. Sitter også med en ekstra dvi kabel, men vil nok beholde den da en 3 meter some jeg bestillte kan være kjekk å ha.

Ifølge info hos Komplett skulle det bare være med VGA kabel så vidt jeg fant ut.

 

Er også svært fornøyd med skjermen, og finner heller ingen døde pixler.

 

Løp og kjøp sier nå jeg :thumbup:

 

Steinar

Endret av theSaint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...