Gå til innhold

CPU vifte bråker


godsick

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en P4 2GHZ og bruker CPU viften som følger med.Men denne bråker skikkelig mye.Har og en vanlig luft vifte som står i pcen men veit ikke om det kan ver denne som bråker? Liten tro på det.

 

Så jeg lurte på om det er en CPU vifte som bråker LITE og ikke koster for mye (200-300kr) ?

 

:hmm:

 

Her er specs foresten:

 

P4 2ghz

MSI 478 HK

3x 120GB HDD

1GB DDR RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså... boxed viftene er jo sjeldent bra, men de burde ikke bråke så mye at det er plagsomt. Du kan jo enkelt teste hvilken vifte som bråker ved å stoppe den ene med fingrene og se om lyden blir dempet.

 

Hvis pcen din har stått å gått lenge (over et halvt år) så er det også godt mulig at det ligger støv på kjøleribben til CPU kjøleren slik at CPUen ikke blir kjølt ned ordentlig og derfor blir cpu vifta automask satt til å gå fortere.

 

Trur ikke en ny cpu kjøler er helt tingen med en så svak prosessor. Jeg trur nok PSU og harddisk vil bli de neste synderne når det gjelder støy.

Lenke til kommentar
Forresten: Kan jeg bare stoppe luft viften med en penn når maskinen er på? Blir den ikke ødelagt?

5069028[/snapback]

 

Neinei :D trur ikke pcen har noe imot det. For at cpuen skal bli svidd så må kjøleribba bli varma opp sammens med cpuen. Er kjøleribba kaldere enn cpuen, vil den fortsatt kjøle og du kjenner godt nå kjøleribba begynner å bli varm :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...