Gå til innhold

Passer disse delene?/hva trengs i en pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha skjermkort i tillegg, kjøp heller et hovedkort med PCI Express-støtte i stedet for AGP, f. eks. dette.

Du må uansett ha annen RAM; PC3200 i stedet for PC2700.

Kabinettet du har valgt kommer uten strømforsyning, så da må du kjøpe dét i tillegg hvis du ikke har en fra før, eller heller går for et kabinett med slik.

Hvilket skjermkort du bør kjøpe avhenger av hvor mye penger du har igjen å bruke, du får gode kort for rundt 1300-1500 kr (f.eks. Radeon X800GT eller GeForce 6600GT).

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Hepp, kikka bare på HK og RAM jeg, og du burde velge DDR ram med 400 mhz hastighet og montere disse i slot 1 og 3, for å utnytte DUAL DDR supporten som HK'et ditt har. Du har valgt en type som bare er 333mhz, velg de som heter PC3200, de har 400 mhz

Det står også en del anbefalinger på CPU og RAM lengre nede på HK siden, der vil du se at PC3200 er det de velger.

 

Mosher

Lenke til kommentar

Må bare gjenta at hvis du skal ha BÅDE hovedkort og skjermkort, kjøp for all del et hovedkort som har PCI Express-port (ny standard) i stedet for AGP (gammel standard).

Hovedkortet du har plukket ut har AGP.

 

Edit: Her er noen forslag til skjermkort. PCI Express, altså (fra 900-3000 kr):

Radeon X700

Radeon X800GT

Radeon X800GTO

GeForce 6600GT

Radeon X800XL

GeForce 6800GT

GeForce 7800GT

Man får stort sett det man betaler for, liksom.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Jeg kom på noe...

 

Det kabinettet du har valgt er et veldig fint kabinett, bra kvalitet og ikke noe tull. Men i den prisklassen jeg ser du bygger i utgjør det kanskje vel stor andel av totalsummen? På en annen side er det kanskje like greit å investere i et ordentlig kabinett med det samme, så har du et når du bygger neste gang/oppgraderer.

Lenke til kommentar

Det kabinettet du har valgt er et veldig fint kabinett, bra kvalitet og ikke noe tull. Men i den prisklassen jeg ser du bygger i utgjør det kanskje vel stor andel av totalsummen? På en annen side er det kanskje like greit å investere i et ordentlig kabinett med det samme, så har du et når du bygger neste gang/oppgraderer.

 

Jeg har et kabinett fra før av, men det er et bitte lite Dell kabinett som jeg fikk av en kamerat. Så jeg tenkte at hvorfor ikke skaffe et "ordentlig" kabinett med en gang?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting.. hva trengs(deler) for å få en fungerene maskin?

hovedkort

prosessor

strømforskyning

skjermkort

ram

noe mer?

5063690[/snapback]

 

Harddisk

5063708[/snapback]

 

Hvordan ser jeg at en harddisk passer til dette hovedkorte?

hovedkort

5063775[/snapback]

 

Det står i produktinformasjonen. Du kan ha SATA eller IDE disk. Eksempel: Sata: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302883&cks=PRL IDE: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112810&cks=PLC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...