Gå til innhold

Stille kontor-PC - AMD64x2+HK+RAM+PCIe 16x ca 10K


Anbefalte innlegg

Pappa skal ha ny PC og jeg har plukket ut dette oppsettet til nå:

 

* AMD Athlon 64 X2 3800+

* Asus A8N-SLI Premium

* Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT

* PowerColor Radeon Bravo X700 256MB GDDR2 SCS, PCI-Express

* Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler

 

I tillegg tenkte jeg følgende to HD'er:

 

* Systemdisk: Western Digital Raptor 74GB

* Datadisk: Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA

 

Han har denne kassa fra før: Compucase Miditower

som har bl.a. 2stk 120mm vifteplasser og gummioppheng for HD'er. Denne hadde jeg tenkt å utsmykke med 2stk PAPST Vifte 120x120x25mm (26db)

 

Strømforsyningen tenkte jeg en Fortron/Source 400W skulle stå for.

 

 

Så lurte jeg på. Ser den grei ut? Noe jeg mangler? Han har (tror jeg) DVD brenner, skjerm, tastatur&mus og skriver fra før, Han blir primært å bruke PC'en til kontorbruk, men ser litt film og hører musikk. Han liker også og dra frem et spill i ny og ne..

 

Komplett selger to forskjellige Fortron/Source PSU med 400W, ATX-400PNF til 595,- og FSP400-60THN-P til 649,-

De eneste forskjellene er en litt lavere max-strøm på +12V1 og +12V2 utgangene på den dyreste(!) modellen. Og det ser ut til at den dyrere har blitt testet grundigere (100% burn-in under high ambient temperature (50°C)) og (100% Hi-pot tested) Vet noen om andre forskjeller?

 

Andre kommentarer?

 

Tror dere pappa kan bli fornøyd? :) Han har et Socket A - KT600 system nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rent bortsett fra at raptordisken blir bortkasta penger i det systemet der, og en unødvendig støykilde, så ser det bra ut.

 

kanskje verdt å vurdere denne rammen istede. den er noe billigere.

5063188[/snapback]

Jeg har hørt mye rart ang Raptor, både når det gjelder støy og ytelse. Har du personlig erfaring? Og dere andre.. ..har det kommet noen nyere versjoner av Raptor som er mer stillegående?

 

Link til RAM? Jeg valgte RAM utifra RAM-guiden til komplett/crucial.. ..noen som vet om billigere RAM som fungerer med HK som er valgt?

Lenke til kommentar
har raptoren selv ja, sammen med sånn gummifeste, og kan forsikre deg at 90% av lyden forsvant . litt knitre lyder er det jo seff, men det er kose lyder spør du meg

5063346[/snapback]

 

Hehe.. Min pappa er ikke så opptatt av lyd, er nok mest meg som er det. Kabinettet han har har allerede gummioppheng for HD'er så jeg tror den skal ta det meste av forplantningsstøy. Jeg øsnker at PC'en skal være så stille som mulig, men litt "knitring" klarer han helt sikkert hvis det betyr bedre ytelse.. ..og til Flash/minne-baserte disker er en realitet så blir nok en Raptor ja..

Har som sagt hørt mye rart og mange sprikende påstander om Raptoren, alt fra "KJEMPE BRÅKETE" til det som du sier.. "koselyd" :p Ikke lett å bli klok! :dontgetit:

Lenke til kommentar

jeg har en raptor 74gb selv jeg og den bråker ikke så mye utenom knitringa fra tid til annen, så den plager ikke meg, men jeg synes at det blir litt bortkasta i en kontormaskin. men for all del, det er ikke mine penger ;)

 

twinmosrammen skulle funke bra den. men om du vil kjøpe crucial rammen så er jo det opptil deg.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...