Kim T Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hei! Jeg er helt nybegynner med PHP og holder på med å lage sider med PHP script inni seg. For å få dette til må man installere Apache,MySQL og ikke minst PHP. I tillegg har jeg innstallert PHPMyAdmin. Mens jeg sitter å snekrer sammen noen sider så har jeg tenkt litt på hva som må til for å få sidene til å fungere online. *Må man innstallere Apache/MySQL på domenet? Vet at domene hosten støtter dette. Men betyr det at jeg bare trenger å laste opp filene så er de klar til bruk? Da lurer jeg på: Hvordan kan man da kontrollere PHP innstillingene osv? Håper noen kan gi meg et lite svar på dette?
Loomy Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Må man innstallere Apache/MySQL på domenet? Et domene er bare et navn - en sammensetning av bokstaver i en ordnet rekkefølge Når det gjelder hosten, hvis du har full pakke med webhotell og domene er det bare å laste opp filene (scriptene), så funker de så sant webhotellet har støtte for PHP (og evt. mysql). PHP-instillingene er det hosten som bestemmer, så det er rimelig begrenset hva du kan endre der.. Med mindre hosten er veldig rar burde det uansett ikke være noe behov for å endre dem.
Kim T Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Takker for flott respons. Når jeg snakket om domene mente jeg hosten
Kim T Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Et tilleggspørsmål. Hva gjør jeg med MySQL databasen som jeg har laget? Hvor skal denne ligge? Pr.dags dato kjører jeg "localhost" og det fungerer fint. Men databasen ligger i MySQL mappen. Regner med at denne også skal lastes opp en plass? Med vennlig hilsen: kimthoma
Loomy Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Du kan ikke "laste opp" en database - på en måte.. Hvis du har laget en database med tabell(er) og innhold på din lokale server, må du inn i kontrollpanelet til webhotellet og opprette tilsvarende database/tabeller og evt. kopiere over innholdet i tabellene (f.eks phpMyAdmin har export- og import-funksjon for å enkelt flytte data fra en server til en annen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå