Gå til innhold

Oppgradering av PC ca 4500,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal oppdatere min pc, så jeg har sett på dette oppsettet for eventuell ny pc:

 

Hovedkortet:

 

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

 

CPU:

 

 

AMD Athlon 64 3000+ 1,8ghz Socket 939

 

Skjermkort:

 

XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, Dual-DVI, Retail

 

 

 

Dette er en gamer pc :) Ikke av den dyreste typen, men tenker meg den skal holde...

 

 

Så det jeg er ute etter her, er tips og erfaringer med de delene som jeg har lakt link til.

 

 

Min gamle pc fikk diagnosen "hjerne død" av en data expert, brent prosessor, så jeg tenkte... ny prosessor, da blir det nytt hovedkort og skjermkort :)

 

 

Leser på Overklokking.no at en lignende prosessor har blitt klokket en god del 1,8 til til 2484MHz og det med kjølern som følger med... mye mer med bedre kjølere. Men så er den prosessorn jeg har tenkt å kjøpe en 90nm, Venice og ikke en Winchester.

 

 

har noen venner som sir at Venice er mere klokkevenlig :)

 

 

Hva har dere å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei på deg.

 

Først av alt, trenger du SLI? Hvis ikke du har planer om det, kjøp ett rimeligere hovedkort. (Og bedre prosessor/skjermkort...)

 

Og hvilken type RAM hadde du på det gamle hovedkortet? Kanskje må du kjøpe dette også nytt....

 

Tenk også på hvilken strømforsyning du har, nyere prosessorer og skjermkort trekker litt mere strøm.

 

Litt mere info, så kan det sikkert komme flere tips.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Skal legge inn mere data ang. de delene jeg allerede har, har 1024 twinmos ram mener jeg... 350 - 400 PCU, men må sjkke mer nøye når jeg komer hjem fra arbeid.

 

 

 

:)

 

 

SLI:

 

Godt å ha hvis jeg i fremtiden skal bruke 2 skjermkort, så slipper jeg kjøpe nytt hovedkort...

 

 

 

Bedre prosessor?

 

 

kan klokke den opp en hel del, må da holde til å spille lit cs eller hl2 (Trenger ikke Uber høy grafikk osv) :)

Endret av tor_bjarne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...