-Mav- Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939 ATX , S-ATA, GbLAN, Dual-DDR, PCIe http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5205 og Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 ATX ,4x S-ATA2,DualGbLAN, Dual-DDR, PCIe http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5206 Netshop har linket til samme produkt på Asus sine sider. Jeg finner ikke det første kortet på hjemmesiden deres. Det ene har sata2 og dual gb lan, men det andre er jo sli og ikke et standard nforce4 kort så det skal vel egentlig også ha sata2 (sata300)? Er veldig usikker så derfor jeg spørr. Tenkt uansett å bytte ut viftene med zalman northbridge kjøleribbe. Antar det ikke ikke er noe problem når selv netshop anbefaler det. Edit: Gigabyte gf 6600gt 128mb vifteløst skjermkort skal vel fint passe med begge kortene samtidig som det har zalman northbridge kjøleribbe og en arctic cooling freezer 64 cpu kjøler? Endret 24. oktober 2005 av -Mav-
Zink Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Det ene har sata2 og dual gb lan, men det andre er jo sli og ikke et standard nforce4 kort så det skal vel egentlig også ha sata2 (sata300)? Er veldig usikker så derfor jeg spørr. Begge har 4 x SATA 3 Gb/s. Deluxe har i tillegg Silicon Image 3114R RAID 4 x Serial ATA 1.5 Gb/s og MARVELL PCI Gbit LAN controller. A8N-SLI og A8N-SLI Deluxe
Luske_Ludvig Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hvis du vurderer delux versjonen, så ta steget opp i premiumversjonen. Da slipper du chipset vifiten.
Breiker Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 forresten mange sier at på Asus a8n-sli burde du bytte chipsetvifta til en passiv kjøler fra Zalman eller no ( koster 25 kr). Selv har jeg ikke hatt noen problemer med den vifta enda. Men så fort jeg får det går den vifta til helvete
krister461 Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 sjekk denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=351688&hl=
-Mav- Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Begge har 4 x SATA 3 Gb/s. Deluxe har i tillegg Silicon Image 3114R RAID 4 x Serial ATA 1.5 Gb/s og MARVELL PCI Gbit LAN controller. A8N-SLI og A8N-SLI Deluxe 5055650[/snapback] Om bare det er forskjellen så går jeg for A8N-SLI bare. =) Litt usikker på hva pci gbit lan er som du snakker om, men om det bare betyr at det er to nettverksporter så trenger jeg bare en. Om den klarer det vifteløse gigabyte skjermkortet sammen med zalman så ser det ut til at jeg har valgt men hovedkort. Endelig.
krister461 Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 det betyr at det bare er to nettverksporter ja... ...men, det kan være andre mindre synlige forskjeller... f.eks. så virker det som om deluxe kortet klokker bedre enn non-deluxe... men går du får noen av disse ville jeg enten kjøpt en passiv chipsett-kjøler eller en viftestyring (koster fra 50,-)... ...eventuelt ville jeg spandert på meg premium-kortet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå