Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny grafikkortdriver, PC starter ikke opp.


Anbefalte innlegg

Jeg har Geforce 6600 GT, og har alltid måtte brukt driveren som fulgte CD'en. For om jeg installerte nye Nvidia drivere, startet PC'en opp, så kom den til skrivebordet, og fryste med noen streker over skjermen. Aner ikke hva som er i veien.

Om jeg holder inne F8 under oppstart for å starte i "VGA-modus" som har hjulpet meg før, så stopper den litt under booten da PC'en oppgir antall minne.

 

Hva kan vere galt? Ser ingen måte å kunne fikse problemet på, nå som jeg ikke kan starte i "VGA-modus" eller "Sikkermodus".

 

Idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du et annet skjermkort før du kjøpte deg det 6600GT kortet? Er det AGP/PCI-Express eller?

 

For meg høres det ut som en driverkonflikt

 

Det du kan gjøre er:

 

 

*Instalere chipsettdrivere

*Legge inn directX 9.0c

*Avisntalere de gamle drivere til skjermkortet

*Restart PC`en

*Instaler Driver Cleaner

*Bruk Driver Cleaner til å seltte resten av Nvida filer som du finner med Driver Cleaner

*Restart

*Legg inn de nyeste drivere fra Nvidia

*Restart

*Nå burde du ha en stabil PC

 

Hvis ikke det hjelper må du egentlig ty til det siste valget og formatere C disken din (spessielt hvis det er en god stund siden du har lagt inn Windows).

 

Eller du kan gjennomsøke PC`en din for virus, spyware o.l Litt dumt spørsmål men hvor kraftig PSU (Power Suply) har du?

 

Du har ikke rotet i Windows sin Registry?

Lenke til kommentar

Som sagt så booter PC'en til skrivebordet, før den fryser og jeg kan ikke gjøre en ting.

Om jeg holder inne F8 ved oppstart, så fryser også PC'en, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Geforce 6600GT PCI express ja.

Har ikke hatt noe annet grafikkort før, men andre drivere, betyr dette at det er en driverkonflikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...