Gå til innhold

Bildekvalitet på K750i/W800i


Looobo

Anbefalte innlegg

Står på terskelen til å kjøpe en av disse to telefonene, og det er i den forbindelse noe jeg lurer på i forhold til kameraet. (har forstått det slik at de er like på de to tlf)

 

Er kvaliteten bra nok til at man kan skrive ut brukbare bilder i album-format? Er vel 10 x 14 det kalles... Lurer også på hvordan overføringen til PC foregår, og om dette fungerer greit?

 

Takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står på terskelen til å kjøpe en av disse to telefonene, og det er i den forbindelse noe jeg lurer på i forhold til kameraet. (har forstått det slik at de er like på de to tlf)

 

Er kvaliteten bra nok til at man kan skrive ut brukbare bilder i album-format? Er vel 10 x 14 det kalles... Lurer også på hvordan overføringen til PC foregår, og om dette fungerer greit?

 

Takker på forhånd for svar

5051478[/snapback]

 

Vel, oppløsningen er jo to megapixler, så bildene blir i hvert fall store nok til å kunne skrives ut i 10x13cm størrelse uten større problemer. Har ikke prøvd det selv, da jeg har eget digitalkamera til dette formålet (å ta bilder til albumet altså, hehe), men min erfaring er at bilder tatt utendørs i dagslys blir temmelig bra, og sannsynligvis kan gjøre seg godt i papirformat. Bilder som er tatt i litt mørkere omgivelser, gjerne med det innebygde lyset, blir fryktelig kornete, og ikke spesielt velegnet til annet enn å bli betraktet på telefonens skjerm...

 

Overføringen til PC foregår med den medfølgende USB-kabelen, eller med bluetooth/infrarød. Førtnevnte er naturligvis det mest effektive :cool:

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har skrevet ut bilde i vanlig foto format tatt med k750i. Ble imponert over bilde kvaliteten. Fotoprinteren som jeg brukte er Canon Pixma iP4000 + Canon PR-101 Glanset fotopapir PRO. Har også fått fotobutikker til å skrive ut bilde tatt med k750. Konklusjonen er bildet tatt med k750i er bra nok til å skrive ut. MEN for å få best kvalitet bør du bruke max oppløsningen (1632x1224).

:cool:

 

 

Står på terskelen til å kjøpe en av disse to telefonene, og det er i den forbindelse noe jeg lurer på i forhold til kameraet. (har forstått det slik at de er like på de to tlf)

 

Er kvaliteten bra nok til at man kan skrive ut brukbare bilder i album-format? Er vel 10 x 14 det kalles... Lurer også på hvordan overføringen til PC foregår, og om dette fungerer greit?

 

Takker på forhånd for svar

5051478[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...