Gå til innhold

Generelt om mp3-telefoner og filoverføring


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på hvordan en overfører mp3er til de fleste nye m3p-telefonene. Dette hørest kanskje litt banalt ut, men det jeg lurer på er om en kan overføre filer til telefonen direkte fra min datamaskin, eller om mobil produsentene krever at du skal bruke deres program for filoverføring.

 

Grunnen til at jeg lurer er at jeg kjører utelukket linux på arbeidsstasjonen mine og om lagringsområdet kommer driverløst opp som en disk i Min Datamaskin i Windows kan jeg med 99,9% sikkerhet montere disken i mobilen i Linux uten noe problem, men om det ikke går ann blir det litt værre siden SE og Nokia ikke gidder og porte programene deres til andre OS..

 

Jeg er mest interesert i SE eller Nokia, men om noen har gode erfaringer med andre produsenter i Linux så si gjerne i fra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noen sperrer for å overføre filer. Jeg vil tro du vet om et bluetooth overføringsprogram til Linux, så hvis du også har en bluetooth adapter så er det vel bare å overføre i vei.

 

Personlig har jeg en Gigabyte blåtann adapter, bruker medfulgt programvare. All overføring av musikk og filer går som en drøm. Men jeg kjører dog Windows.

Lenke til kommentar

SE K750i og W800i kjører en standard USB Flash Drive som spretter rett opp i Linux og Mac, i hvert fall hos meg. W550 derimot, bruker en annen protokoll som krever egne drivere. Nokia gjør også dette, blir spennende å se hva den nye 3-serien gjør.

 

Uansett: kjøper du en K750 eller W800, følger det med USB-kabel og det er ikke noe problem å få den opp i Linux/Mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...