Gå til innhold

Driver problemer med Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 ?


MortenS

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 Nforce3 hovedkort og opplevd problemer med spesielt spill, etter installering av Gigabyte sine nyeste drivere?

 

Jeg har et POV GeFORCE 6600GT 128MB AGP som har kjørt uten problemer i feks Battlefield 2, også overklokket uten artifacts. Men etter oppgradering til nyeste BIOS F9 og installering av de nyeste SATA, LAN og Chipset drivere, så har alle spill blitt dårligere og har måttet slå av OC og redusere settings for å kunne spille uten hakking.

 

Har installert nye grafikk drivere etterpå uten hjelp og prøvd avinstallere de siste Gigabyte driverne. Spørsmålet er om kanskje jeg heller bør bruke de offisielle Unified Driverne til nForce3 Ultra hovedkort fra Nvidia og ikke Gigabyte sine?

 

Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 Nforce3 egne drivere

Nvidias offisielle Unified Driver til nForce3 Ultra hovedkort

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn. Jeg kjører F8 på mitt kort, uten problemer iallefall.. Har ikke oppgradert til F9 enda.

 

Ser ingen umiddelbare løsninger, men hvis du ikke har prøvd å installert de nyeste chipsetdriverne fra nvidia, så for all del, prøv de! Det skader ingenting iom. at det er software-drivere det er snakk om ;)

 

En mulig løsning ville jo vært å formatert systemdisken, for så å legge inn det nyeste innen chipset- og grafikkdrivere. Det er fort gjort å få driverkrøll med opp- og nedgradering av drivere i windows ;). Men så er det jo ofte litt stress å ta den lange veien der da.. :roll:

Lenke til kommentar

Ok da prøver jeg ref driverne til Nvidia. Å installere XP på nytt er pes ja så vil helst holde meg til den årlige reinstalleringen :)

 

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor grafikk biten ble så jævla mye dårligere etter disse driver oppgraderingene. Kan ikke overklokke skjermkortet lenger uten masse artifact. Dette var ikke problem før! Kan dette kanskje skyldes F9 BIOSen... merkelig

Lenke til kommentar

Nå gir jeg opp :cry:

BF2 klikker fortsatt under spillet og enten restarter til desktop uten feilmelding og med fucked up farger og oppløsning slik at jeg må restarte, eller får bare BSOD pga nv4_disp.dll error! Dette tross for at jeg har resinatallert Battlefield 2 og patcher, installert nyeste ref chipset driverne v5.10 til Nvidia, og avinstallert gamle Forceware drivere og reinstallert nyeste v81.85 Forcware whql driverne.

 

Jeg har trodd at denne nye feilen med spill og BF2, skyldes oppdatering av Gigabyte sine chipset drivere etc, men nv4_disp.dll er jo en Nvidia gfx driver og derfor skjønner jeg ingenting..... Er det noen som har flere tips jeg kan prøve?

 

 

Her er feilen jeg får etter BSOD pga BF2 og nv4_disp.dll:

 

nv4_disp.dll_feil.JPG

 

My specs:

AMD Athlon 64 3000+ (Winchester)

OCZ 2048MB Premier Dual Channel PC-3200 (2,5-3-3-7)

Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250

Fortron 350W PSU FSP350-60PN

Point Of View Geforce 6600GT 128MB AGP

Zalman VF700-AlCu GPU Vifte

Windows XP SP2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...