Gå til innhold

Audigy firewire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

System :

Prosessor Pentium 4 1,7 GHz

Hovedkort Asus P4B

Skjermkort Asus AGP V8200 GeForce3

Lydkort Soundblaster Audigy Firewire

Kabinett Chieftec Dragon medium

Tower, Sort

Ram SDRAM 133 1024MB

HD 2 x IBM Deskstar 60GB IDE

IC35L060AVER07

Skjerm 19” Hitachi CM-715SET

DVD Pioneer 16X

CD-Brenner Plextor 24x10x40A

Skriver HP Deskjet 980 CXI

Digital Kamera Canon PowerShot S20

Digitalt Videkamera Canon MV450i

OS Windows 2000 Pro sp2

Bildebehandling Pinnacle Studio DV +

Micrografx Graphics Suite

 

 

I hovedsak benytter jeg firewire-kortet som fulgte

med studio DV. Etter å ha lest at dere

hadde behov for litt info vedrørende firewire på audigy-kortet testet jeg dette. I utgangspunktet er overførselshastigheten litt dårligere med dette kortet sammenlignet med andre firewire-kort. Det finnes en test av dette på Tom’s Hardware : http://www4.tomshardware.com/video/01q3/01...0927/index.html . Så lenge man klarer å overføre mer en 3,6 mb/s skal dette gå bra. Opplevde ingen frame drops ved overføring. oppsettet fungerte fint ved download og upload.

 

De problemer jeg har hatt ved overføring har i hovedsak skyldtes operativsystem. Etter jeg gikk over til win2k har stabiliteten blitt utmerket.

 

Når det gjelder selve lydkortet har dette en glimrende lyd. Jeg har dette koblet på NAD AV716 Surround Receiver + Dali høytalere.

 

Jeg håper dette kan være til litt hjelp for dere. Hvis dere har andre spørsmål skal jeg prøve å svare på disse etter beste evne.

 

Yoda

Lenke til kommentar

Audiophile 2496 koster bortimot tre ganger så mye som Audigy så det skulle da bare mangle.

 

Har sett litt på spesifikasjonene på kortet og det ser rimelig heftig ut. Krever en del ram på maskinen, men det spiller vel ingen rolle når man får Hi-FI lyd.

 

Kunne vært ok å få en tilbakemelding på å overføre LP til CD.

 

Yoda

Lenke til kommentar

Jeg er musiker så jeg synes investeringen er gull verdt! Med 768 mb ddr ram skulle det vel funke bra..

Håper det ikke blir krøll med irq når jeg har to lydkort og masse annet shash..

Jeg har ikke platespiller dessverre, hadde en Technics 1210 for 4 år siden men var utrolig blakk (og dum), så jeg solgte den og mixern min.... ANGRER MASSE!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...