Gå til innhold

Telefon til en som liker å skille seg ut


Shulgin

Anbefalte innlegg

Hei på deg!

 

Jeg skal som trådstartere flest i denne kategorien ha ny mobil. Det som skiller meg fra de andre er nok at jeg ikke har lyst på ny mobil. Jeg kan erindre at jeg løp rundt med en 3310 i sjuende klasse, men ellers har jeg aldri hatt mobiltelefon ettersom jeg liker tanken på at folk ikke kan få kontakt med meg. Mobiltelefonen det her er snakk om er altså påtvunget fra høyere makter (mor og far), og jeg vil av all sannsynlighet motta den i julegave.

 

Uansett, jeg liker store, sorte, gamle mobiltelefoner med svære antenner eller små, stilfulle designtelefoner som 7380 (som jeg syntes var alt for dyr, dessuten kommer den ikke før jul). Altså, jeg liker å skille meg ut. Jeg skiller meg ut ved å ikke ha mobiltelefon. Kan dere hjelpe meg med å skille meg ut MED mobiltelefon?

 

Til opplysning så foretrekker mamma at jeg kjøper en mobiltelefon som fungerer.

 

Problemet her er vel at de store mobilprodusentene i hovedsak lager mobiltelefoner som ser normale ut, med normale funksjoner, osv. Jeg trenger ikke alt det ruskomsnusket. Virkelig ikke. Men hvis jeg vil ha noe virkelig kult noe, må jeg handle fra utlandet da? Og da får man ikke norsk ordbok, er det så? Vel, det får ikke bety så mye. Enten vil jeg ha en skikkelig sær mobiltelefon (som mamma kan ringe til meg på), eller så vil jeg ha en helt simpel blikkboks fra Siemens eller noe slik. Men hvis dere finner en kul sak som fungerer og ikke koster flesk, så er den av interesse. Skjønner?

 

Her er det tullete skjemaet som jeg skulle fylle ut:

 

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: En enkel kalender hadde vært kjekt

-MMS: Jeg kommer ikke til å sende, men gjetter på at jeg vil motta noen koselig bilder fra søte jenter, osv.

-GPRS: Hva er det?

-EDGE: Hæ? Er dette sånn superraske internett-greier? Ikke nødvendig, men kjør på.

-WAP: Tja.

-Kalkulator: Ja, hodet mitt har sluttet å fungere.

-JAVA: Eh.

-Email klient: Ikke nødvenig.

-Spill: Hvis de er gode.

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Noe som ikke ser normalt ut?

-Vekt: Enten veldig lett eller veldig tung.

-Antenne: En stor en eller ingenting.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Ser på det som et pluss.

 

Skjerm:

Farge-/ikke fargeskjerm.

-65000 farger høres mer enn nok ut i mine ører.

-Størrelse på skjerm: Ikke vanvittig viktig.

-Touchscreen: Er ikke det knotete?

 

Pris:

Pappa betaler. Men jeg vil ikke ha dyr telefon. Med mindre den er veldig sær.

Med abonnementsbinding: Ja, gjerne.

Hvis med abbenoment, hvilket? Et for folk som stort sett mottar samtaler og SMS.

 

Diverse:

-Merke: Noe jeg ikke har hørt om?

-Kamera: Jeg har speilrefleks med meg over alt.

-Videokamera: Neh.

-Symbian: Hehe, det høres ut som navnet på en pensjonert pingvin.

-Triband: Enda et morsomt navn.

-Infrarød port: Kanskje jeg kan få bruk for det.

-Blåtann (Bluetooth): Kanskje jeg kan få bruk for dette også, hvis jeg prøver veldig hardt.

-Minne: Aner ikke hva jeg skulle brukt det til...

-Minnekort?: Samme det.

-Polyfoniske ringetoner: Helst ikke.

-MP3: Nei takk, bruker en annen MP3-spiller 24/7 (nesten i hvert fall).

-Radio: Har radio på MP3-spilleren.

-3g(UMTS): Jeg skjønner ikke disse begrepene!

-Wlan: Dette vet jeg faktisk hva er.

- Mulighet for GPS: Hihi, hadde vært gøy, jeg går meg vill i ett sett.

-Batterilevetid: Dette ser jeg på som et stort pluss. Ikke livsviktig dog. Man kan jo lade de nyeste mobiltelefonene, kan man ikke?

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Motta telefonsamtaler fra mamma og SMS-er fra hemmelige beundrere. Kanskje jeg ringer litt eller sender litt SMS av og til, men det blir neppe mye. (Med mindre jeg får en skikkelig fet mobil.)

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...