Gå til innhold

Hvilke kjølere passer på VIA hk/cpu?


Wazu

Anbefalte innlegg

Heisann, har nettopp bygget meg en media-pc, bestående av bl.a et VIA EPIA MII12000, C3/Nehemiah 1200Mhz Mini-ITX hovedkort med integrert CPU. fornøyd med denne, men eneste er støynivået på viften, er en liten hissig jækel av en 40mm vifte som sitter på en relativt spinkel ribbe. Viften gjør en bra jobb mht kjøling, men bråker som et uvær. Hadde planer om å passiv-kjøle cpu'en ved at en mist 16db 120mm vifte blåser luft over hovedkortet fra siden (custom built kabinett), men dette funket dårlig, cpu temp steg sakte men sikkert til over 70 grader under avspilling av videofiler, mens den orginale viften holder den på ca 45 grader. (mist viften er der uansett, hadde bare håpet at den klarte å kjøle cpu'en alene)

 

Så jeg har lyst til å sette på en ny, større, kjøler, som da kanskje vil la meg kjøle cpu'en passivt. eneste problemet er at festemekanismen er litt utenom det vanlige, ribben blir holdt fast i hovedkort at to plastikk-pinner, noe ala de fleste northbride-kjølere. Kan jeg da bare sette på en ok NB kjøler, slik som Denne fra Swiftech, eller er det kanskje noen litt større cpu-kjølere som passer?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...