Gå til innhold

BitTorrent og DC++ problem med lokal nettforhandlr

klomp1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais...

Sikkert 100 poster med samme problem o.l., men søke funksjonen fungerer ikke nå, og fant ingenting på de første 10 sidene, verken her eller under nettverk...

Tingen er at jeg har fått ny nett leverandør, som er en lokal greie... Jeg får en TP kabel rett fra nobo'n inn i pc'n.. Nabo'n har en antenne på taket som tar inn nett for hele nabolaget.. Spurte han som plugga inn tp'n i pc'n min i dag, om det va brannmur på linjen her, og han svarte at den var fri som fuglen...

Da ble jo jeg kjempe glad og gledet meg til å fyre opp BT... (bruker bittornado btw) Men til min fortvilelse ble aldrid "lyset" grønt, den lå på gult hele tiden, og gikk aldri over 20kbs :( (windows firewall er helt skrudd av, og norton sin har gitt acces te BT og DC for den del...)

På DC++ får jeg ikke frem noen søkeresultater engang, i active... :(

Noen som kan hjelpe meg? Er det noen innstillinger å gjøre om, eller er det en liten brannmur som lurer i router'n til nabo'n alikevel? (signalene fra antennen går inn i en diger router hos nabo'n, går jeg utifra...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å skriv ipconfig i cmd og se om det står Standard gateway der. Også skriver du den ipen inn i nettleseren din og ser om du kommer noen plass.

Skrevet
Prøv å skriv ipconfig i cmd og se om det står Standard gateway der. Også skriver du den ipen inn i nettleseren din og ser om du kommer noen plass.

5040111[/snapback]

Fikk opp en ip under Standard Gateway ja, men kom ingen plass når jeg skrev den inn... Ble sånn autosøk i google...

Skrevet

Må jeg fylle inn noe annet enn IP for å kjøre active i DC? I såfall hva, og hvordan finner jeg ut hva som er riktig? =)

Skrevet (endret)
jeg har prøvd det og Har gitt opp. får ikke til uansett. Men du får sikkert til ;)

Portforwarding

5041702[/snapback]

Hmm... Men som sagt står router'n hos nabo'n og jeg ha'kke peiling hva slags router... Trenger jeg å åpne porter hvis den ikke har brannmur da??

Edit: Hva skal forresten fylles inn under TCP og UDP port?

Endret av klomp1
Skrevet

snylter du på nettet? : P

skriv inn 10.0.0.1 i browsern din, så skal det nok stå åssen router det er..

I TCP / UDP skal det stå åssen port du har åpnet tror jeg..

Skrevet
snylter du på nettet? : P

skriv inn 10.0.0.1 i browsern din, så skal det nok stå åssen router det er..

I TCP / UDP skal det stå åssen port du har åpnet tror jeg..

5042625[/snapback]

Kom ikke opp noe.. :( Så får vel bare jobbe litt ekstra med å være passive....

Takk uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...