Gå til innhold

msi k8n platinum-oppstartproblem [LØST]


Taxman

Anbefalte innlegg

Ble den stolte eier av dette korteti går - men får ikke systemet opp.

 

Bracket koden sier minne feil - dvs stopper på trinn 2.

 

Minnet funker, for jeg har prøvd det i anne pc - twinmos pc 3200.

Har resatt cmos.

 

Er det noen anne tips om hva jeg kan prøve for å få igang den nye maskinen min (surt å investere 10K i nytt utstyr og så ende opp med å må spille med den gamle maskine i helga)

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme kortet som deg, med de samme problemene når jeg skulle fyre opp for første gang. Jeg prøvde å starte opp trinnvis og koble i CD\DVD\Floppy etter hvert. Det hjalp når jeg kobla ut Floppy\DVD. Etterpå kunne jeg bare koble det inn igjen.

 

Lykke til, håper du får det til å virke.

 

Edit: Heng deg, Leif

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Har dette kortet selv og er veldig fornøyd. Dette kortet (brikkesettet nForce 3) er imidlertid ganske kresen på minne og jeg syns å huske at Twinmos ikke var en av favorittene.

 

Jeg husker det var en tråd der folk hadde testet med mange forskjellige minneprodusenter og gitt tilbakemelding om det virket eller ikke, du får bruke søkefunksjonen å se om du finner den.

 

Jeg har forøvrig Corsair Value 2 x 512 og det har fungert smertefritt i nesten 2 år.

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Jeg har samme kortet som deg, med de samme problemene når jeg skulle fyre opp for første gang. Jeg prøvde å starte opp trinnvis og koble i CD\DVD\Floppy etter hvert. Det hjalp når jeg kobla ut Floppy\DVD. Etterpå kunne jeg bare koble det inn igjen.

 

Lykke til, håper du får det til å virke.

 

Edit: Heng deg, Leif

5037345[/snapback]

 

Høres ut som et bra forslag - skal gjøre det så fort jeg kommer fra jobb. Har ikke koblet til floppy. DVD er på ide, men floppyen tenkte jeg at jeg skulle pensjonere. Verdt et forsøk. Mitt verste mareritt må være at noe er kaputt - da lar det seg ikke fikse i løpet av helga.

 

til han andre karen - twinmos er "godkjent" og kontrollert av msi, sjekk ut testbilaget som kom med hk.

 

Hvis andre har flere forslag, så ut med dem, så legger jeg dem i kø - og tester dem etterhvert som jeg blir mer og mer desperat :-) (men jeg vil ikke prøve og varme HK i microovnen eller noe slik, bare så det er sagt, så desperat er jeg ikke.)

Lenke til kommentar

Er det K8N Neo2 Platinum?

 

Har selv dette kortet og det er ikke glad i Twinmos minne.

 

Man MÅ også bare bruke 2 eller 4 minnebrikker og hvis man bruker 2 brikker MÅ de stå ved siden av hverandre i hver sin farge.

 

Hadde problemer til å begynne med helt til jeg gikk over til Kingston minne. Har nå Corsair. Begge har fungert utmerket!

Lenke til kommentar

Har samme kortet.

Bruker en CH-5 og en Speed Premium fra TwinMOS i dual og det fungerer helt fint. Har også testet brikkene i singel-konfigurasjon og det fungerer like bra. Eneste jeg kan komme på med minnet er at CH-5 brikka ikke fungerer om trcd settes til en verdi lavere enn 3.

Lenke til kommentar
Er det K8N Neo2 Platinum?

 

Har selv dette kortet og det er ikke glad i Twinmos minne.

 

Man MÅ også bare bruke 2 eller 4 minnebrikker og hvis man bruker 2 brikker MÅ de stå ved siden av hverandre i hver sin farge.

 

Hadde problemer til å begynne med helt til jeg gikk over til Kingston minne.  Har nå Corsair.  Begge har fungert utmerket!

5037522[/snapback]

 

Det høres interessant ut - for i manualen står det at begge skal stå i grønn, og de er IKKE ved siden av hverandre. Har også testet med bare 1 brikke, men faktisk ikke med 2 brikker ved siden av hverandre. Får teste det. Er litt glad i mine twinmos m/winbond brikker, har jo 1 gig, så vil helst ikke bytte dem ut.

 

Nå "gleder" jeg meg til å komme hjem fra jobb slik at jeg får testet brakmaskinen min.

 

Kortet er k8n sli platinum nforce4 hvis ikke minne mitt her svikter helt, det til ca 1200 kr på komplett.

Lenke til kommentar

Skyndet meg hjem fra jobb for å teste tipsene :

 

Prøvde begge twinmos brikkene ved siden av hverandre - no go

Plukket ut minne fra serveren min og testet :

1 corsair 512 - no go

1 crucial 256 - no go

Combo corsair + crucial - no go

--> Begynner å mistenke at denne minnefeilen ikke har direkte med minnebrikkene å gjøre.

 

Skal spise litt,så med å plugge ut alt utenom cpu og minne for å se om det er andre "konflikter".

 

Oppsett

Antac P180 kabinett

MSI k8N SLI Platinum

3500+

Big Typhoon (kan det være lavere viftehastighet som gjør at pc'n ikke vil fyre litt igang? I abit må en jo slå av det varselet)

Sapphire xt800 PCI-e (singel, kjører ikke sli)

 

Minne 2*512 Twinmos 3200 m/winbond

(tilgjengelig i tillegg se over)

Edit : Glemte PSU Targan 480W Easycon

 

Trenger tips og råd :-)

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Problem løst - takker for alle innspill.

 

Løsningen var

 

Ta alle tilkoblinger, ta ut skjermkort, tok ut sli kortet, plugge i skjermkort, starte opp..

 

Deretter var det bare å plugge i og fyre i gang.

 

Litt misvisende at systemet signaliserer minnefeil når feilen er en helt annen plass :-) men det er jo derfor vi har forum som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...