Gå til innhold

Bra kort til tusenlappen

FV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et nytt skjermkort til rundt tusenlappen.

Jeg skal bruke det til Battlefield 2 og kanskje Oblivion når det kommer.

Noen som har noe og anbefale? Hørt at Nvidia hadde dårlige kort for tiden. Det derre FX eller hva det heter, stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000,- er litt lite...

nVidia slet med FX serien, men dette var for 2 generasjoner siden, har kommet 6000 og 7000 serie etter den tid...

Men egentlig, etter å ha sett en annen tråd du lagde, så vil jeg anbefale deg ny pc, nytt hele smørja...

Skrevet

Hehe! Det kan du sannelig si! Men penger er hindringen her :( Får håpe på noe fint til jul / bursdag da :)

Men hva med ca. 2000,- da? Kan jeg få noe rimelig for det?

Skrevet

Hvis du vil sparke nytt liv i pc'en din billigst mulig, kjøper du noe brukt.

Det er plenty av mennesker som oppgraderer konstant...

Ser på brukt markedet en Barton 2600+ til 500,-

Hvis du i tillegg poster en kjøpsannonse etter skjermkort - vil tro at du faktisk ville ha muligheten til å fiske opp et radeon9800 evt et geforce6600 til 500 eller rett over.

Så bruker du ca. 1000, - 1200,- ialt.

Skrevet

Hvis du kan spytte i rundt 300,- til får du et 6800GT som er mye bedre. Men hvis det ikke er mulig, så gå for et av de andre. BF2 er ganske krevende, og det ser det ut som at Oblivion blir også. Så et så saftig som det kan gå an å få grafikkort er å anbefale.

Skrevet (endret)

For å svare konkret på hva FV spør om:

For 1000 kr kan du få det et Radeon X700 eller et GeForce 6600. Antar at du skal ha AGP, hvis PCI-Express tilsvarer denne og denne.

Begge deler er gode kort.

Men; som de andre sier, så får du et skjermkort som er mye MYE bedre hvis du spytter i noen få hundrelapper til. For under 1500 kr kan du få deg et Radeon X800GT (kun PCI-E) eller et GeForce 6600GT, og disse er verdt hver eneste krone ekstra.

Endret av cosmo03X

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...