Gå til innhold

"lydløst" kabinett anbefaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har t1 selv. Ganske så stille, men ikke lydløs. Er det jeg hører best når zalmanene mine går på silnt mode. På ingen måte plagsomt men du kan greit høre det. Pass litt på at psuen er stor nok til oppsettet pluss en god del oppgraderinger, siden denne ikke kan byttes og er på 350w (i Norge). Er veldig fornøyd med airflow og temp så du kan nok trygt innvistere i en viftestyring og slå ned farten litt uten at du steker pc'n

Lenke til kommentar

Det er vel faktisk plass til en 120 inni der men vet ikke helt hvordan. Tror det må være i gulvet siden det er utlufting bak. Hvis du ikke har noe på den nederte pci slotten burde det gå greit.

 

Dette kabinetter er foresten godt egnet til å henge på veggen siden den har så mye lufting under. Har min på en ikea-pcholder og tempen inni blir aldri mer en 6 grader over romtemp. Bare tar av hele sokkelen. Blir MYE lettere å holde rent

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på www.silentpcreview.com så kan du finne en test av Silentium kabinettene. konklusjonen er at det er en bra kasse, med veldig god luftgjennomstrømning. Men viftene på PSU'en øker i hastighet litt for tidlig og gir fra seg en litt irriterende lyd... Men det er et veldig godt alternativ hvis du skal ha noe billig.

 

Men hvis du skal ha noe mye mer stille og samtidig gi meg en hjelpende hånd :) (hvis du bor i oslo området). Så fant jeg en side i tyskland som selger seasonic strømforsyninger, som skal være veldig stille og bra (henviser igjen i silentpcreview), og som også er ganske billige. Men det koster 30 euro i frakt så hadde vært bra å bestille flere om gangen. De har for så vidt også billige Nexus kabinettvifter som også skal være veldig bra.

 

Planen min er å bruke en seasonic strømforsyning i et Antec SLK3000B kabinett. Men har du en stille strømforsyning er det veldig mange kabinetter som kan sørge for stille drift.

 

Link til anbefalte kabinett på silentpcreview med link til reviews

Link til anbefalte psu'er, merk seasonic :)

Link til tysk nettbutikk. de sender til norge hvis du kontakter dem med mail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...