Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To PC-er (domain+workgroup), hvordan se hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en SpeedTouch 585i trådløs router med bredbånd fra NextGenTel og to PC-er som er satt til å kjøre mot denne. Dette fungerer fint på begge maskinene.

Nå vil jeg at disse maskinene skal kunne se hverandre, altså dele filer og en printer. Problemet er at den ene maskinen brukes i jobbsammenheng og logges på domene, mens den andre er privat og ikke logges på domene (den kan heller ikke legges inn).

Hvordan kan jeg løse dette?

Øyvind.

Endret av oyvind_b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med printer og alt slikt, men for å dele filer tar dere bare å merker den mappen som skal deles til delbar på egenskaper til mappa, går på den andre maskinen, velg "kjør" og skriv inn "\\[insert navn på andre maskina] så skal delte mapper komme opp.

Skrevet

Takk for linken til guiden, men jeg fikk ikke dette til. Dette tror jeg bare fungerer når begge maskinene er med i samme workgroup.

Problemet mitt er at en maskin er i jobb-domenet mitt, mens den andre er med i en workgroup.

Er det i det hele tatt mulig at disse maskinene kan se hverandre?

Øyvind

Skrevet
Hvorfor tar du ikke bare å endrer arbeidsgruppe på den ene da? så ser jo maskinene hverandre :)

5036568[/snapback]

Poenget er (som jeg skrev i første melding) at jeg vil har min jobb-maskin stående på hele tiden i jobb-domenet, så denne kan/vil jeg ikke endre på. Jeg kan heller ikke melde den andre inn i jobb-domenet.

Andre tips?

Øyvind.

• 2 uker senere...
Skrevet
Meld den "ikke-jobb-PC" i en arbeidsgruppe med samme navn som domenet på jobben!

5037428[/snapback]

Hehe... jeg prøvde dette og jeg fikk se jobb-PC-en, men (heldigvis) hadde jeg ingen rettigheter til å se filer. Det hadde igrunnen vært hårreisende om det hadde gått :)

Andre tips for å dele filer fra en domene-PC til en ikke-domene-PC?

Øyvind.

Skrevet

Vel, det eneste jeg kan komme på, må være å dytte inn ett ekstra nettverkskort i jobb pc'n. For så å kjøre fildeling på denne utgangen...

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...