Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til "stekt" pc :)


Anbefalte innlegg

Hei,da jeg kom hjem fra jobben i dag,møtte jeg broren min,som er et svært sjeldent syn, ute i stua. Han sa gråtende: Pcen virker ikke! Så slo jeg den på,og vips bare svart skjerm med NO VIDEO INPUT blinkende. Deretter tok jeg og åpnet kabinettet, og tok ut alt av kabler unntatt strømmen. Så slo jeg den på... og her kommer det: I brorens pc har jeg satt i en Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort asmmen med Radeon 9700 pro og 1 gb twinmos. 120 GB WD sata også. Når jeg starter opp pcen,skjer det som sagt ingenting,men etter ca. 10-15 sekunder komme en slags klikklyd som om pcen slår seg av,men viftene går fortsatt,men bare på et langt lavere rotasjonsmoment. Det er en lampe på hovedkortet mellom de to nederste PCI portene som blinker veldig fort. Når pcen funket,lyste denne alltid grønt. Jeg vil helst unngå å si det,men jeg merket en svak ,men definitivt "brent-elektronikk" lukt da jeg stakk hodet inn ved hovedkortet. Jeg har prøvd å finne ut hva den lampa prøver å si for noe. I instruksjonboka står det at det er sånn power greie,altså at hovedkortet har strømtilførsel. Men det står ikke at den skal blinke,og i såfall hva det betyr :no: . Så jeg kom frem til konklusjon: er det strømforsyningen som er gåen,eller kan det være CPU i samme grad?

Alle svar er hjertelig velkomne! På forhånd takk!

 

Mvh. Dejan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk CPU-vifta. Er den full av støv? Har CPUen smeltet?

 

Edit: har det kommet gult gørr ut av kondensatorer på hovedkortet?

5025782[/snapback]

 

 

Hei,alt ser normalt ut,men jeg merker en sviende lukt når jeg skrur på maskinen. Det er ikke noe synlig lekasje fra kondesatorene. Og CPUen er ikke smeltet nei... har tatt den ut og sjekket om den er svart,men den var i bra stand. Strømforsyninga er også i orden ser det ut som,fordi alle cd stasjonene funker og hdden snurrer og grafikkortvifta snurrer. Så er det hovedkortet som er røket? Hvis det var ramen så ville jeg hørt BIP på oppstart. Men fortsatt ingenting bortsett fra svart skjerm. Har prøvd hdden i en annen pc og den funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...