Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et par spørsmål om nytt ADSL-modem/router


Anbefalte innlegg

Jeg skal ENDELIG få meg nett igjen, har ikke hatt siden jeg flyttet til en ny leilighet ca 6 mnd siden... :dontgetit:

 

Saken er at ADSL-modemet mitt, et gammelt Lucent CELLPipe-modem jeg fikk med et Telenor-abonnement flere år siden, mangler splitter, strømadapter, og en RJ45->RJ11 converter (WAN-inngangen er RJ11, for en eller annen mongolid grunn).

 

Jeg kan lett finne en ny splitter, men noen RJ45->RJ11-converter er visstnok umulig å oppdrive i noen av mine lokale data/teleforretninger, men den kan såvidt jeg har skjønt erstattes med en kabel med RJ45-plugg i ene enden og RJ11 i den andre, som jeg kan få kjøpt i en av butikkene her jeg bor (Halden).

 

Spørsmål 1:

Derimot er også strømadapteren som hørte til det gamle modemet borte, men jeg har en universaladapter, men den går bare til 12v. Bak på modemet står det 15v. Strømdioden lyser når jeg plugger det i med universaladapteren på 12v, men vil modemet fungere korrekt med kun 12v strømforsyning?

 

Jeg vurderer å kjøpe nytt, hvis jeg kan finne et rimelig billig kombinert ADSL-modem og router... Det beste jeg har funnet er dette, men denne wepshopen tar vist kun betalt med kredittkort, som jeg selvfølgelig ikke har dekning på for tiden.

 

Spørsmål 2:

Noen som har et bra, billig, kombinert modem og router å anbefale, evt har erfaringer med routeren jeg har sett på?

 

Hvis noen trenger å vite det, er linjen jeg får en standard ADSL-linje, 4400 Mbit fra BlueCom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål 1:

Derimot er også strømadapteren som hørte til det gamle modemet borte, men jeg har en universaladapter, men den går bare til 12v. Bak på modemet står det 15v. Strømdioden lyser når jeg plugger det i med universaladapteren på 12v, men vil modemet fungere korrekt med kun 12v strømforsyning?

 

Modemet vil nok ikke fungere korrekt nei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...