Gå til innhold

Roguebuild spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

Jeg har noen spørsmål angående noen rogue talents.

Jeg selv er ganske amatør på roguetalents, men jeg kommer med et forslag jeg har hørt litt om.

Det buildet jeg har planlagt, ser slik ut:

Assassination: Remorseless Attacks: 5/5, Malice: 5/5

Ruthlessness: 3/3, Murder: 2/2

Rentless Strikes: 1/1, Lethality: 5/5

Improved Kidney Shot: 3/3, Cold Blood: 1/1

Seal Fate: 5/5

Combat: Ingen talents plassert under dette treet.

Subtley: Master of Deception: 5/5, Camouflage: 1/5

Opportunity: 5/5

Initiative: 5/5, Ghostly Strike: 1/1

Improved Sap: 3/3

Preparation: 1/1

Det jeg da lurer på, er om jeg sløyfer Improved Kidney Shot og Seal Fate, og legger disse 8 talent pointene i Combat slik:

Improved Sinister Strike: 2/2, Lightning Reflexes: 3/5, Improved Backstab: 3/3

Vil det lønne seg? Begge valgene er jo utrolig nice, og jeg klarer ikke bestemme meg :blush: Så jeg lurte på om noen der ute har noen meninger om dette?

Jeg er åpen for meninger/argumenter eller andre builds som også kan være koselige :)

Rogue talents kan sjekkes ut Her.

Jeg vil bare høre andres meninger om akkurat dette, og beklager om dette innlegget er klussete eller vanskelig å forstå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Assasination: 5 Remorseless, 5 Malice, 3 Improved Eviscerate, 3 Ruthlessness, 1 Relentless, 2 Murder, 5 Lethality, 1 Cold Blood, 5 Seal Fate.

Combat: 3 Improved Gouge, 2 Lightning Reflexes (evt. Improved Sinister), 3 Improved Backstab.

Subtlety: 5 Master of Deception, 5 Opportunity, 3 Improved Ambush.

^_^.

Edit: Glemte Improved Eviscerate.

Endret av Artex
Skrevet (endret)

Det første vi må få vite er om du planlegger å bruke daggers eller swords/maces? Ut fra builden ser det ikke ut som at du har bestemt deg... Du har verken imp. ambush, imp. backstab eller imp. sinister strike. Hvor vil du med denne builden? Du har heller ikke imp. eviscerate, noe som er et must. Evisc suger kanskje end-game, men det er en bra finisher før du når lvl 60. Ghostly Strike er et forferdelig talent pga. at det koster 50 energy.

Om du skal starte en ny char, eller ikke er 60 enda, vil jeg anbefale at du speccer combat/assasin og skaffer deg en main hand med høy max/min damage. Når du grinder/quester og må slakte en masse mobs går det rett og slett mye raskere med en combat-rogue enn en dagger-specced. SS med daggers suger, og det er langt fra lønnsomt, rent energy-messig, å gouge -> backstabbe, fordi det tar en god del energy.

Her er de to "vanligste" buildene, en er dagger specced PvP, den andre er combat spec PvE. Jeg har ikke peiling på hva som lønner seg PvE-messig for daggere, men imho så er swords/maces mye bedre enn daggers uansett i PvE.

Combat PvE build:

Assassination Talents (20 points)

# Improved Eviscerate - 3/3 points

Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

# Malice - 5/5 points

Increases your critical strike chance by 5%.

# Ruthlessness - 3/3 points

Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

# Improved Slice and Dice - 3/3 points

Increases the duration of your Slice and Dice ability by 45%.

# Relentless Strikes - 1/1 point

Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

# Lethality - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ghostly Strike, and Hemorrhage abilities by 30%.

Combat Talents (31 points)

# Improved Gouge - 3/3 points

Increases the effect duration of your Gouge ability by 1.5 seconds.

(Eventuelt bytte ut dette mot 3 points i lightning reflexes, dodge er kanskje litt nyttig når du grinder/quester solo)

# Improved Sinister Strike - 2/2 points

Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

# Precision - 5/5 points

Increases your chance to hit with melee weapons by 5%.

# Deflection - 5/5 points

Increases your Parry chance by 5%.

# Riposte - 1/1 point

A strike that becomes active after parrying an opponent's attack. This attack deals 150% weapon damage and disarms the target for 6 seconds.

# Dual Wield Specialization - 5/5 points

Increases the damage done by your offhand weapon by 50%.

# Blade Flurry - 1/1 point

Increases your attack speed by 20%. In addition, attacks strike an additional nearby opponent. Lasts 15 seconds.

# Sword Specialization - 5/5 points

Gives you a 6% chance to ge an extra attack on the same target after dealing damage with your Sword.

(Eventuelt Mace Specialization om du bruker dual maces istedet)

# Aggression - 3/3 points

Increases the damage of your Sinister Strike and Eviscerate abilities by 6%.

# Adrenaline Rush - 1/1 point

Increases your Energy regeneration rate by 100% for 15 seconds.

Subtlety Talents (0 points)

# None

Det er denne builden som gjør at combat rogues 99% av tiden alltid ligger foran dagger rogues i Molten Core, og i andre lavere instancer. Jeg har enda ikke sett en dagger-rogue outdamage meg i Molten Core, heller ikke i UBRS/Scholo/Strat. En dagger-rogue med epix ville nok kanskje slått meg pga. at jeg bare har et par blå maces atm, men med likt utstyr så vinner combat-roguen 99% av tiden. Bare pass på å holde Slice & Dice i gang hele tiden, den "hvite skaden" utgjør en god del av skaden du gjør totalt.

Dagger PvP Build:

Assassination Talents (21 points)

# Improved Eviscerate - 3/3 points

Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

# Malice - 5/5 points

Increases your critical strike chance by 5%.

# Ruthlessness - 3/3 points

Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

# Murder - 2/2 points

Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

# Relentless Strikes - 1/1 point

Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

# Lethality - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ghostly Strike, and Hemorrhage abilities by 30%.

# Vile Poisons - 1/5 point

Increases the damage dealt by your poisons by 3%.

# Cold Blood - 1/1 point

When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Combat Talents (8 points)

# Improved Sinister Strike - 2/2 points

Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

# Improved Gouge - 3/3 points

Increases the effect duration of your Gouge ability by 1.5 seconds.

# Improved Backstab - 3/3 points

Increases the critical strike chance of your Backstab ability by 30%.

Subtlety Talents (22 points)

# Master of Deception - 5/5 points

Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode. More effective than Master of Deception (Rank 4)

# Opportunity - 5/5 points

Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%.

# Improved Ambush - 3/3 points

Increases the critical strike chance of your Ambush ability by 40%.

# Initiative - 5/5 points

Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

# Improved Sap - 3/3 points

Gives you a 90% chance to return to stealth mode after using your Sap ability.

# Preparation - 1/1 point

When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other Rogue abilities.

Velger du denne builden så blir du lik 90% av alle andre rogues på serveren. Den er en av de beste, om ikke den beste PvP-builden; Cold Blood, preparation -> altså kan du gjøre to Cold Blood eviscerates på samme fienden ganske raskt. Eneste minuset er at du er ganske avhengig av cooldowns.

Det finnes en PvE-dagger build som også er ganske populær, men den er jeg litt usikker på hvordan er, men det er sikkert noen andre som kan anbefale en PvE-dagger build.

Endret av Pug
Skrevet

Ojoj.. Du hadde vist litt mer peiling enn meg :cool:

Roguen min er kun 44, og jeg tenkte på Krol Blade/Dal Rend med en dagger til BS og Ambush når jeg treffer lvlene.. Vet virkelig ikke hva jeg bør gjøre, for er min første rogue, og har ikke spilt skikkelig rogue så lenge. Vet faktisk ikke om Krol Blade / Dal Rend er noe lurt engang :!: Men hva ville du anbefalt meg? kjøre combat/assassin build frem til litt høyere lvl?

For jeg kommer nok ikke til å starte skikkelig med PvP før jeg er godt over 55 og har bedre equip osv.

Geez, jeg føler meg så amatør... :blush:

Skrevet (endret)
Ojoj.. Du hadde vist litt mer peiling enn meg :cool:

Roguen min er kun 44, og jeg tenkte på Krol Blade/Dal Rend med en dagger til BS og Ambush når jeg treffer lvlene.. Vet virkelig ikke hva jeg bør gjøre, for er min første rogue, og har ikke spilt skikkelig rogue så lenge. Vet faktisk ikke om Krol Blade / Dal Rend er noe lurt engang  :!: Men hva ville du anbefalt meg? kjøre combat/assassin build frem til litt høyere lvl?

For jeg kommer nok ikke til å starte skikkelig med PvP før jeg er godt over 55 og har bedre equip osv.

Geez, jeg føler meg så amatør... :blush:

5024205[/snapback]

Krol Blade (sammen med Dal'Rend off-hand eller lignende) er über om du får tak i det på lvl 51, og det er også et veldig bra sverd på lvl 60 til du får tak i MC gear. Angående backstabbing: Det er nå 1 sekund cooldown når du skifter våpen, så om du gouger -> skifter våpen -> backstabber -> skifter våpen taper du til sammen 2 sekunder, og om du har en del lagg er det ganske så håpløst å skifte våpen mid-fight for å backstabbe.

Jeg bruker fortsatt en add-on som skifter til dagger når jeg stealther, og skifter til Mass of McGowan med det samme jeg kommer ut av stealth, men jeg synes det begynner å bli rimelig irriterende å måtte vente 1 sekund før jeg kan angripe etter cheap shot, så jeg tror nok jeg kommer til å bruke mace i stealth også fra nå av.

Du bør nok bestemme deg: Vil du backstabbe og bruke daggers hele tiden, eller vil du bruke swords/maces og sinister strike hele tiden? Personlig synes jeg det er alt for mye pes og skifte våpen mid-fight etter patchen.

Personlig ville jeg anbefalt å gå combat assasin til du når lvl 55+, pga. av at det er mye mye mye lettere å drepe mobs solo med den builden sammenlignet med daggers, det er i hvert fall min erfaring. Jeg bruker fortsatt combat builden på lvl 60 (selv om jeg har Bonescraper/Shanker, hadde lenge før patch 1.8), pga. at den gjør mer skade i MC enn cookie-cutter builden, og fordi jeg rett og slett liker combat/assasin bedre enn daggers. Men til PvP synes jeg kanskje daggers er en fordel, det er mye lettere å drepe motstanderene når de plutselig ser 1/2-1/3 av healthen sin forsvinne på en ambush.

Endret av Pug
Skrevet

istedet for å lage ny tråd spør jeg her:

Kan noen si meg hvordan bygge opp en grinde build fra lvl 23-60?

ikke si hvordan den ser ut på lvl 60, men hvordan den skal bygges opp og hva som skal prioriteres.

Skrevet
istedet for å lage ny tråd spør jeg her:

Kan noen si meg hvordan bygge opp en grinde build fra lvl 23-60?

ikke si hvordan den ser ut på lvl 60, men hvordan den skal bygges opp og hva som skal prioriteres.

5028631[/snapback]

Gå for combat/assasin builden som jeg skrev tidligere.

Skaff imp. SS -> malice -> imp. evisc., også fyller du opp combat til f.eks. blade flurry. Deretter kan du egentlig gjøre hva du vil. Det er egentlig opp til deg, du kan jo se hva som er nyttig i starten og ikke. Det er tross alt ikke mange muligheter innen rogue talents, er vel 3 forskjellige hovedmuligheter.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...