Gå til innhold

Statusen på pakke sendt med USPS (USA)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå ventet 9 dager siden pakken ble sendt med USPS Global Express Mail, 11 dager siden jeg bestillte varen. Jeg bestillte det fra et firma som heter TypeMatrix Inc. i Santa Barbara, Calefornia. Jeg fikk med i mailen fra firmaet en sporingsadresse, hele tiden får jeg frem at det ikke eksisterer noen informasjon om pakken og at om den var sendt nylig så burde jeg sjekke tilbake senere i og med at det da ikke er sikkert at den har blitt sporet/registrert enda. Jeg prøvde tidlig også å sjekke pakken med dets sporingsnummer på USPS sine hjemmesider, men finner den ikke der heller, gikk også inn på FAQ'en der hos USPS, leste om sporing og hvilke av deres tjenester de tilbød det, det står at de også gjør det med USPS Global Express Mail, men det står at det kommer ann på destinasjonen, så det jeg hittil har slått meg til ro med er at jeg ikke får sporet grunnet at USPS ikke har mulighet til å gi meg det fordi de ikke har det imot Norge.

 

Noen andre her som har erfaringer og råd? Tenkte snart jeg skulle ringe firmaet for å forsikre meg om at alt er i orden der.

 

Andre her som har kunnet sporet pakker fra USA via USPS med Global Express Mail? Hva med hvor lang tid det har tatt..

 

Denne pakken må jo igjennom tollen, må betale moms og gebyr, kan det være de som bruker lang tid mon tro...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sansynligvis fått forsikringsnummeret i stedet for sporingsnummeret. En nokså vanlig feil.

Ems pakker kan du, med få unntak, spore fra den er sendt og til en ligger på postkontoret. Hvis den ligger i tollen så vil det stå, og du må sende en bekreftelse på at posten kan fortolle. Dette kan du gjøre på mail.

 

Gjetter på at den ligger i tollen

:)

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Du har sansynligvis fått forsikringsnummeret i stedet for sporingsnummeret. En nokså vanlig feil.

Ems pakker kan du, med få unntak, spore fra den er sendt og til en ligger på postkontoret. Hvis den ligger i tollen så vil det stå, og du må sende en bekreftelse på at posten kan fortolle. Dette kan du gjøre på mail.

 

Gjetter på at den ligger i tollen

:)

 

Mvh

Rune

5021501[/snapback]

OK, hmm... det er jo rimelig latterlig om de har fått det til, I om med at jeg har fått en link i malen som heter "Track shipment", at de skal ha greid å koble feil nummer til den, med minde de ikke setter sammen linken selv, hvis de ikke får den fra USPS, da er det vel mulig at de kan ha føyd feil nummer til.

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Jeg har bestillt fotoutstyr fra USA, som ble transportert av UPS. Trackingen funket helt fint hos meg.

Det tok 3 og et halvt døgn fra jeg bestillte på nett, til den kom på døra her hjemme.

 

For øvrig kostet transporten 400 kr fra New York til oslo.. og 450 fra Oslo til Egersund(Sør for stavanger)-- Norske priser sucks!

Toll kom også i tillegg.. 600 kr der.

Alikevel sparte jeg penger på å kjøpe det fra norsk nettbutikk.. og fikk det 1 mnd før det kom til landet engang.. Way to go.

 

 

Send en mail til selskapet og spør om de har noen tips. Jeg fikk ekstremt god oppfølging fra firmaet jeg handlet med ihvertfall. 4 minutter etter jeg sendte spm, fikk jeg svar. :thumbup:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt fotoutstyr fra USA, som ble transportert av UPS. Trackingen funket helt fint hos meg.

Det tok 3 og et halvt døgn fra jeg bestillte på nett, til den kom på døra her hjemme.

 

For øvrig kostet transporten 400 kr fra New York til oslo.. og 450 fra Oslo til Egersund(Sør for stavanger)-- Norske priser sucks!

Toll kom også i tillegg.. 600 kr der.

Alikevel sparte jeg penger på å kjøpe det fra norsk nettbutikk.. og fikk det 1 mnd før det kom til landet engang.. Way to go.

 

 

Send en mail til selskapet og spør om de har noen tips. Jeg fikk ekstremt god oppfølging fra firmaet jeg handlet med ihvertfall. 4 minutter etter jeg sendte spm, fikk jeg svar.  :thumbup:

 

Lykke til!

5021600[/snapback]

Fint det gikk så fort, desverre kunne jeg bare velge mellom USPS (Global ) Air Parcel (tror jeg det var) og USPS Global Express Mail, jeg valgte jo nettop ekpress for at det skulle gå fort... hadde jeg kunnne valgt DHL, FedEx, UPS eller noe i den duren så kunne det jo vært at jeg hadde valgt det.

Lenke til kommentar

OK, hmm... det er jo rimelig latterlig om de har fått det til, I om med at jeg har fått en link i malen som heter "Track my shipment", at de skal ha greid å koble feil nummer til den, med minde de ikke setter sammen linken selv, hvis de ikke får den fra USPS, da er det vel mulig at de kan ha føyd feil nummer til.

5021561[/snapback]

 

3 muligheter slik jeg ser det

1) pakken er ikke sendt

2) ikke sendt EMS men som vanlig air parcel eller economy

3) feil nummer

 

Jeg har enda til gode å "miste" pakker i posten. De dukker opp på et eller annet tidspunkt. Irriterende å måtte vente da

:(

Lenke til kommentar

Jeg tok like så godt å ringte TypeMatrix, de sa at de hadde hatt noen problemer med det nye opplegget sitt, de skulle sende det på nytt... Håper jeg ikke mottar to, men da skulle jeg ta kontakt med dem...

 

De skal uansett sende meg varen i dag, da må jeg nok vente -/+ 7 dager til, æsj...

 

Men de var veldig hjelpsomme og hyggelige... c'est la vie, sånn er livet... det er spesiellt internasjonale ordre de har hatt litt problemer med...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Jeg spurte ga dem beskjed om noe annet via mail her, noe litt off topic, men jeg fikk i svaret blandt annet at de ville vente å se litt til, om jeg ikke fikk pakken før den 21, så skulle de sende et nytt.. jaja, får vel vente da...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...