Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett før etter restart. Råd?


Anbefalte innlegg

:hmm:

 

Jeg har en ny bærbar fra netshop med et innebygd Realtek LAN-kort, og alt funker supert, men..

Det sære er at HVER ENESTE GANG (!) jeg skrur på pc'en første gang etter den har vært av en stund, så får jeg opp at LAN har "begrenset eller ingen tilkobling" og jeg kommer meg ikke på nett (jeg bruker en VPN-tilkobling til studentnettet i Bergen).... Så restarter jeg ganske enkelt maskinen, og plutselig er LAN-tilkoblingen i orden. Alt ser forøvrig ut til å fungere som det skal i enhetsbehandlingen, og jeg har ikke det samme problemet med hverken bluetooth-,firewire- eller trådløstilkoblingen.

 

Det er sikkert forståelig at det her er et utrolig irriterende problem, som det hadde vært supert om noen kunne gi meg et svar på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når du starter opp, gjør dette:

 

start -> kjør -> cmd -> [OK]

 

ipconfig /release[enter]

ipconfig /renew[enter]

nå kommer det opp på skjermen bl.a ip-adresse og standard gateway.

 

exit[enter]

5018762[/snapback]

 

Det har jeg nok forsøkt, men det fungerer ikke. ip-adr blir ikke fornyet. ihvertfall ikke før jeg har restartet :ermm: Ingen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Prøv å deaktiver kortet, og så aktiver det igjen. Kan være at dette hjelper dersom det er noe som gjør at kortet går i heng når det kaldstarter.

Prøv som sesteen sier. Det kan også være et maskinvarefeil i kortet, men det er litt tidlig å trekke en slik konklusjon uten at du har prøvd litt flere ting. :thumbup:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...