Gå til innhold

XBOX360 - Mediastreaming?


redrazor

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at dette er tatt opp tidligere, men så langt jeg kan se er det ingen som kan si noe sikkert om hvordan eller hva slags formater konsollen kan streame.

 

Jeg har lest at hvis man bruker Windows Media Center, så vil man kunne streame "begge veier" (sende data PC til XBOX og videre sende data tilbake fra XBOX til PC - dette gjør at man kan ta opp sendinger fra TV og lagre dem på PC'en). Hvis man bruker Windows XP skal man (ved å installere et nytt program som Microsoft utvikler) kunne sende data fra PC til XBOX (men ikke tilbake igjen).

 

Det jeg ikke får klarhet i er hva slags type media som kan streames (og da primært fra PC til XBOX siden jeg ikke har Media Center). I følge Microsoft skal man kunne streame "musikk, bilder og film". Vil det være noen begrensninger i feks hva slags type filmer osv som kan streames? Vil den ha samme funksjonalitet som feks D-Link DSM-320 hvis jeg kjøper trådløst nettverksadapter til den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant denne her.

 

What type of files will I be able to play/stream?

It is unknown at this time, as no in depth information is available, however the Media Center Extender portion will at very least be able to stream WMA, MP3, WMV, MPEG-1, and MPEG-2.

 

Can the Xbox360 Play Divx and Xvid files?

While the officially supported file formats are currently unknown, most likely the 360 will not have the ability to use new codecs not provided by MS; meaning no you probably wont be able to play Divx or Xvid files. Most likely you'll be limited to the same formats natively supported by Windows Media Player.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...