basip Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har en maskin som jeg har satt opp linux på. Prøver nå å få den til å kommunisere sammen med noen Windows maskiner. Klarer å pinge fra Linux stasjonen men ikke omvendt. Klarer heller ikke å få kopiert filer linux <-> Windows. Har forsøkt å søke i forumet, men fant ikke noen god løsning. Noen som kan hjelpe?
objorkum Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Red Hat? Siste gratis Red Hat-versjon er urgamal. Prøv noko nyare (Ubuntu er ein god nybyrjardistro).
basip Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Den er ganske gammal ja.. Nesten like gammel som pc'en den er installert på Men jeg må bruke det da denne oppgaven er skole relatert. Vi fikk utdelt programvare, er relativt fersk i Linux. Men jeg skal forhøre meg om jeg kan benytte Ubuntu i stedet. Med mindre andre har forslag til hvordan jeg kan gjøre dette med urgamle Red Hat da Endret 17. oktober 2005 av basip
objorkum Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Wææ? Får de utdelt Red Hat 9? Om du ikkje kan pinge Red Hat-boksen frå Windows-boksen, så er det nok ein brannmur på Red Hat-boksen. Sjekk alt av administrasjonsverktøy. Endret 17. oktober 2005 av objorkum
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Den er ganske gammal ja..Nesten like gammel som pc'en den er installert på Men jeg må bruke det da denne oppgaven er skole relatert. Vi fikk utdelt programvare, er relativt fersk i Linux. Men jeg skal forhøre meg om jeg kan benytte Ubuntu i stedet. Med mindre andre har forslag til hvordan jeg kan gjøre dette med urgamle Red Hat da 5018320[/snapback] Prøv med CentOS - det er en RedHat Enterprise-klon. Eller er det det du har (RHEL)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå