Gå til innhold

90 minutters CD-R plater

Howdy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Lite-On 40x brenner (LTR-40125W), med siste oppgraderte firmware. Jeg leste på nettet et eller annet sted at denne brenneren kunne brenne CD-er helt opp til 99 minutter. Derfor gikk jeg til anskaffelse av en ”cakebox” med 25 Mmore 90 minutter/800MB CD-R-er på komplett.no.

Da CD-ene kom puttet jeg inn en CD og prøvde å brenne på den med Nero 5.5.9.0. Men fikk med en gang beskjed om at det ikke var plass til å brenne så mye på CD-en. Det jeg prøvde å brenne var faktisk under 700MB. Jeg fikk Nero til å vise info om mediet fant da ut følgende: Blank CD-Recordable, Total Capacity: 00:00.00 0MB, Available Capacity: 10:00.0 88MB, noe som da skulle tilsi at det bare er 10 minutter og 88MB ledig på CD-en. (Det slo meg at dette er muligens den plassen CD-en har over 700MB?) Det gikk greit å brenne over 700MB på platen når jeg kjørte opp Nero i overburn. Men det er jo litt irriterende å gjøre det hele tiden når du vet at CD-en skal takle opp til 90 minutter. Noen som har vært borti noe lignende og har funnet en løsning på problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk skal du ha! :grin:

Jeg hadde faktisk brent CD-ene akkurat slik som oppskriften til Mmore sa. Men nå fikk jeg iallfall bekreftet at det ikke var noe galt med CD-ene eller oppsettet mitt :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...