Gå til innhold

viften passer ikke


siDDis

Anbefalte innlegg

eg sitter her med ett gammelt asus geforce 6800 deluxe

 

problemet er at den standard vifta som fulgte med er døende...ergo den gjør mindre enn 1000 rpm pluss at den bråker noe sinnsykt. Det hjelper heller isje å rense den.

 

Så eg kjøpte en Blue Orb. Problemet er DEN PASSER IKKE.

dei 2 hullene eg skal feste den i har for lang lengde, det er snakk om 2-3 millimeter for langt.

 

Komplett som eg kjøpte skjermkortet av sier at dei må ta en titt på skjermkortet for å kunne finne ut av problemet er. Eg gidder ikke å være uten maskin i 3-5 uker. Eg har ting som skal gjøras før jul her.

 

Asus Tech support sier at det er komplett som har denne saken.

 

Hva skal eg gjøre? ;(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt å slå på maskina.

Ta å borr "nye" hull ved å legge den gamle kjøleribba som boreguide på din "BlueOrb". Funket flott på min "Tennmax Lasagna" som jeg satte på samme kortet som du har. Det er jo ikke så mye om å gjøre at den passer, så du kan jo også prøve forsiktig med en fil (ikke prøvd selv, men var inne på tanken).

Lenke til kommentar

Du har ikke prøvd med slegge da? Da vil den nok vare litt lengre :grin: .

 

Neida, jeg bare tuller. Sjekk ledningene inn til vifta di. Det er jo symptomer på dårlig kontakt. Kan jo hende at ledningene er skadet og at skikkelig kontakt først oppstår når du gir PC-en juling... men sjekk også at kontakten på hovedkortet sitter skikkelig.

 

Hvis dette ikke er feilen, bør du nok kjøpe ny vifte.

 

Håper at det ordner seg. Høy temperatur er trossalt ikke noe å spøke med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...