Gå til innhold

Proskjekt ku-skjit (Q-tec) 15.10.05


Anbefalte innlegg

Tar bare å spør om en liten ting her jeg, ser ut som flere som er innom tråden her, og andre tråder på worklogs har peil:-)

 

Tenkte jeg skulle farge kabinettet, helst med spraylakk(?). Noen som har gjort dette før og kan fortelle meg litt om forskjellig? F.eks hva jeg må gjøre, bør jeg bruke grunning, hva slags spray bør jeg bruke? Gjerne kom med gode tips:-)

5095657[/snapback]

Her er noen tips jeg har lest meg til ;)

 

-Matt lakken med 400p vannslipepapir eller puss av all lakken ;) husk å bruke vannslipepapir og masse vann på slutten ;)

 

-Lakker med grunning, pusse ned, ha i litt sparkel osv. et til lagg puss ned igjen. lakker nytt lag.

 

Men husk å pusse mellom hvert lag ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar bare å spør om en liten ting her jeg, ser ut som flere som er innom tråden her, og andre tråder på worklogs har peil:-)

 

Tenkte jeg skulle farge kabinettet, helst med spraylakk(?). Noen som har gjort dette før og kan fortelle meg litt om forskjellig? F.eks hva jeg må gjøre, bør jeg bruke grunning, hva slags spray bør jeg bruke? Gjerne kom med gode tips:-)

5095657[/snapback]

Her er noen tips jeg har lest meg til ;)

 

-Matt lakken med 400p vannslipepapir eller puss av all lakken ;) husk å bruke vannslipepapir og masse vann på slutten ;)

 

-Lakker med grunning, pusse ned, ha i litt sparkel osv. et til lagg puss ned igjen. lakker nytt lag.

 

Men husk å pusse mellom hvert lag ;)

5095690[/snapback]

 

 

Hvis du er helt ny på det her, kan jeg si at det er viktig at du tar flere tynne, gjevne strøk, noe som er vansklig med sprayboks, og at du burde øve deg litt først, hvis du ender opp med noen feite vanndammer av lakk blir det lett sig, og sort er det vanskligste å lakkere med, for alt syns på dette. Rengjør godt når du skal lakke, og la den tørke MINST en dag før du legger på klarlakk om du skal dette. Jo, lenger den herder(innenfor en hvis tidsperiode, ca 7 dager), jo bedre er det. Håper dette hjalp deg litt på vei :);)

Lenke til kommentar
Uff. Sitter på et Q-tec selv :(

 

Må man, så må man, men Cooler Masteren kommer sterkere enn noensinne tilbake ;)

5102986[/snapback]

 

Huff ?? er Q-Tec så ille da :) det er jo masse en kan gjøre med den kabinett typen der da he he. Fantasi folkens :D

 

ET godt tips til å få gode ideer og få fram det kreative :

 

Sett deg godt til rette i en stol med kassa forran deg, sett på litt rolig og behagelig musikk. Sitt og stirr på det litt og la ideene komme av seg selv :)

Lenke til kommentar
Uff. Sitter på et Q-tec selv :(

 

Må man, så må man, men Cooler Masteren kommer sterkere enn noensinne tilbake ;)

5102986[/snapback]

 

Huff ?? er Q-Tec så ille da :) det er jo masse en kan gjøre med den kabinett typen der da he he. Fantasi folkens :D

 

ET godt tips til å få gode ideer og få fram det kreative :

 

Sett deg godt til rette i en stol med kassa forran deg, sett på litt rolig og behagelig musikk. Sitt og stirr på det litt og la ideene komme av seg selv :)

5103276[/snapback]

Jada stå på ;)

 

Hade jeg hatt bedre tid osv. med det der kabinettet så ville jeg ha gjort noe mer og kaget fire små vinduer og kanskje et littei midten med ei vifte i. Kansjke lakkert.

 

Ringer det i noen klokker :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
ET godt tips til å få gode ideer og få fram det kreative :

 

Sett deg godt til rette i en stol med kassa forran deg, sett på litt rolig og behagelig musikk. Sitt og stirr på det litt og la ideene komme av seg selv :)

5103276[/snapback]

*tenke onde tanker om knuste kabinetter og kneskåler*

 

 

 

Overtal vennen din til å ha et heldekkende vindu :) Med vifte i plexien :)

Lenke til kommentar
Overtal vennen din til å ha et heldekkende vindu :) Med vifte i plexien :)

5443125[/snapback]

Seff, han påstår at det vil bli for mye. men haha!

 

Skal nok, gjøre det for han når han kommer på et lan til meg. Vente til han sover, snike seg ned i kjelleren og starte dremelen og kutte. Mohahah

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Gjort noe med Q-møkka mi jeg også, i dag faktisk. Jeg laga et hull til et vindu, mangler bare å få fixa på plass vinduet. Q-møkka ble fult av riper etter jeg hadde det på arbeidsbenken, lurer på om det ikke er biltema lakk eller noe enda verre :p

 

EDIT: skrivefeil

Endret av aGal
Lenke til kommentar

jeg synes tvert imot q-tec kabinettene kan være ganske gode med tanke på prisen. hadde et selv som jeg var veldig fornøyd med, ikke noe vanskelig og bruke. riktignok er psuene litt svake med tanke på peak verdier og slik men hva forventer du til 400? du får hva du betaler for =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...