orjanbeats Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Jeg har en gammel laptop: Pentium, 64 MHz (! FFS) 32 mb ram 2 gb harddisk Dere skjønner sikkert at jeg trenger et operativsystem som er svært "light". Er det f.eks noen linux-distroer som krever svært lite ressurser som jeg kunne ha brukt? Hadde vært morsomt å få start på den igjen... Takker for svar Endret 14. oktober 2005 av orjanbeats
olear Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Glem alt som har med GUI å gjøre. Ok, det er mulig med 32mb (har selv prøvd, men CPU var 233mhz), men ikke å anbefale. Av de vanlige distroene så er nok Slackware eller Debian et godt valg. Ellers så har vi minidistroer som f.eks Damn Small Linux. Edit: Har selv en gammel laptop (486 50mhz 12mb), den fungerer greit til lett surfing og andre oppgaver i terminal. Endret 14. oktober 2005 av olear
orjanbeats Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 Hvor finner jeg Damn Small Linux da? den hørtes fristende ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå