jaddå Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Tok en liten titt i bios, og la merke til at man kunne stille frekvensen på AGP porten fra og med 66Mhz til 75Mhz. Hvilken effekt har det å justere på dette i forhold til ytelse og clocking av skjermkortet?
Goophy Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Absolutt ingen forskjell. La den stå på 66MHz, så du slipper å svi istykker gfx-kortet.
jaddå Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 Takk for input Prøvde å kjøre på 75mhz en stund opplevde blåskjerm en gang, justerte tilbake til 66 og alt går forhåpentligvis som før. leste i en annen post at dette hadde ingen effekt, men ville bare forsikre meg..
Økonom Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 leste i en 3dmark tweaking guide at man skulle kjøre agp-porten litt raskere (han anbefalte 72MHz) for å få høyere resultat, men jeg gjør det ikke. Jeg mener at du ikke bør tulle med agp/pci-hastigheter.
Kamerat Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Det har svært lite å si for ytelsen frekvensen på AGP. La den stå på standard så lenge du ikke bencher. Testet selv hvor mye AGP-hastigheten hadde å si for ytelsen tidligere i våres, ikke noe å hoppe i taket for altså.
Økonom Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 133MHz AGP Takker for den linken. Hadde tenkt å teste forskjellen mellom 66 og 75MHz i 3dmark05 med mitt 6800LE, men gidder ikke etter å ha lest dine erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå