Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Min gode venn skulle bytte hovedkort til et Abit IC7 hovedkort. Alt er puttet i og skal være i skjønneste orden. Men problemet er når han skal starte pcen. Alle lyder å sånt høres ut som det burde, men skjermen forblir svart.  Han har prøvd å vikle å presse skjermkortet bedre nedi slot'en, men ikke at det hjalp. Når han peisa alt i det gamle hovedkortet så funker det helt fint.  Han har et Leadtek GeForce FX5600 Intel Pentium 4 Northwood 3.0 GHz (Slot 478) 512 MB RAM Abit IC7 (nye) "Gammel, stor, klumpete fjottskjerm" (hans beskrivelse)  spør etter mer om dere trenger mer info så får han vel knø seg til å sjekke mer opp.  Hilsen Torstein og en kis som heter Simen. (er ikke så flink til sånn her, så... let the flaming begin! )
netrom86 Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har selv Abit IC7-G men Intel Prescot 3GHz - 1,5GB ram og GeForce FX 5950 Ultra. Har ingen problemer med det kortet.  Har du Prøvd en annen skjerm, skjermkort og evt ei anna Minne brikke?
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 han har en NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 400W Silent, 140mm Fan, 12-17dBA, 20/24pin (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307837&cks=SPK)  han har ikke prøvd et annet skjermkort og/eller anna minne, men har prøvd skjerm. han har ikke tilgang til andre skjermkort eller minnebrikker. beklager tregt svar.
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 noen? litt dumt for han å ha betalt masse penger for noe som han ikke får til å fungere...
VillKusseSladden Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Har selv hatt problemer med svart skjerm. Jeg mistenkte også powersupply. Endte opp med og fjerne usb tilkoblinger på kortet og da fungerte det.
mkon Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Da foreslår jeg at han MÅ finne noen å låne ei evt minnebrikke og skjermkort + andre deler for å teste om hovedkortet er defekt
andrvas Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Viss alle delene fungerer på et annet hovedkort, så sier det seg selv at det er det nye hovedkortet som det er noe galt med. Bare send kortet inn til reklamasjon og få et nytt.
Thunderclash Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Du sier ikke hvor langt du kommer etter at PC'en er startet opp, men jeg antar at du ikke kommer opp i "post" slik at du får opplysninger om CPU, minne, harddisker mm. Dette skjer før du kommer til skjermbildet med Intels logo. Hvis du ikke kommer så langt, tyder det på at bios-innstillingene må endres. Koble fra strømmen og lokaliser jumperen som vil resette CMOS. På Abits hovedkort sitter denne nedenfor RAM-slot'ene og til venstre for IDE-kontaktene. Ved å flytte jumperen (se bruksanvisningen for hovedkortet) til pin 2 og 3 og la denne stå i ca. 30-60 sekunder, så vil CMOS bli blanket. Flytt deretter jumperen tilbake slik at den dekker pin 1 og pin 2. Koble til strømmen og slå på for å se om dere kommer forbi "post" (og Intels logo). Hvis ikke, kan det tyde på at det er et hardware-problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå