Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lavere linje hastighet enn bestilt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har bestilt adsl 2 fra nexgentel. Men den linja er det veldig lang leveringstid.

Tilbudet fra nexgentel i mellomtiden var å oppgradere linjen til 8mbit. Dette tok de ca en liten time å gjøre. Men da jeg prøver å måle hastigheten på itavisen eller dinside.no får jeg bare en hastighet på ca 5.8 mbits. Jeg gidder lissom ikke å ring til de for å høre hva det kan være siden det tar bestandig over 30 min å komme igjennom på tlf (jævlig surt) Byttet fra telenor til nexgentel for 2 måneder siden og begynner nesten å angre, hadde det ikke vært for hastigheten på nettet til nexgentel. NB har forresten vært inn i konfig meny på netopia rutern o sjekket om hastigheten er skrudd opp der og det er den. I teorien så skal jeg få nedlastings hastighet oppimot 1000kib/s med 8mbit linje?

Endret av T42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Hvordan kan man finne ut det da.. Finnes det noe test program eller lignende som man kan bruke. jaja....:) gidder ikke å betale for noe jeg ikke får. men men. er jo egentlig ikke så farlig. men dritt. det vil si at de vill få problemer for å få 25 mbit linje når den kommer da.

Skrevet
Hm. Hvordan kan man finne ut det da.. Finnes det noe test program eller lignende som man kan bruke. jaja....:) gidder ikke å betale for noe jeg ikke får. men men. er jo egentlig ikke så farlig. men dritt. det vil si at de vill få problemer for å få 25 mbit linje når den kommer da.

5000938[/snapback]

sjekk her

https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb

velg Digital Ethernet, for å finne ut xxxx meter

Skrevet

Har 8Mbit frå Tafjor Mimer.

Modemet kobler til med mellom 7800 og 8100kbit/sekund.

IT-avisen viser vanlegvis rundt 6500. Idag 4040-4400.

ftp.uio.no i dag 4700kbit/sekund.

Modem i dag. 7872kbit/sekund.

Dersom modemet viser rundt 8000 så får du det du kan få.

Du må også trekke frå 15-20% for overhead.

5800 er ikkje langt i frå det du kan forvente.

Skrevet

Sliter med det samme, skal ha 5,5mbit, får ikke 4 engang.. Er 3 km mellom sentral og meg..

Bare et lite tilleggspørsmål som kan gjelde både meg og trådstarter; på tafjord-mimer.no, ser jeg at man med adsl2+ kan oppnå 8mbit på 3km. Er det forskjell på signalene ngt sender ut ved vanlig adsl (delta) som jeg har og adsl2+? Har en speedtouch som kan motta høye hastigheter, så det er ikke hos meg det ligger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...