Gå til innhold

creative zen sleek og linux


ways

Anbefalte innlegg

kjøpte zen sleek, men sliter litt

 

det er nemlig oppgitt på gnomad2 sine sider at de støtter den, så lenge man ikke oppgraderer til nyeste firmware, hvor playsforsure er inkludert. ettersom spilleren er ny er nok siste fimware inne allerede. gnomad og neutrino (eller hva det het) finner den ikke. noen som har sett noe til eldre fimwareversjoner eller løst problemet på annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å kjør gnomad2 som root.

 

Jeg har en Zen Micro som Gnomad2 ikke finner hvis det kjøres som vanlig bruker.

4999452[/snapback]

 

takk for forslaget, men det hjalp ikke.

 

kan se spilleren med lsusb, men ingen får kontakt med den. om jeg aktiverer usbdiskfunksjonen på spilleren, så funker den, men den er adskilt fra musikkdelen. satans idioter, at ingen kan lage en ordentlig og enkel mp3spiller..

Lenke til kommentar

Jeg formulerte meg litt klønete. De nevnte lib's er ikke påkrevd for å installere eller kompilere gnompad2, men de er påkrevd for at gnomd2 skal funke skikkelig. Mao er det ikke sikkert de ble installert sammen med gnomad2 på maskinen din. Har du sjekket at de faktisk er innstallert og ikke bare anntar at pakkeprogrammet tok seg av det?

Lenke til kommentar
Jeg formulerte meg litt klønete. De nevnte lib's er ikke påkrevd for å installere eller kompilere gnompad2, men de er påkrevd for at gnomd2 skal funke skikkelig. Mao er det ikke sikkert de ble installert sammen med gnomad2 på maskinen din. Har du sjekket at de faktisk er innstallert og ikke bare anntar at pakkeprogrammet tok seg av det?

5015704[/snapback]

 

ja, forstod det. sjekket det da du nevnte det

 

lars@ubuntu:~$ hent libnjb5 libusb-0.1-4 libid3tag0
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
libnjb5 is already the newest version.
libusb-0.1-4 is already the newest version.
libid3tag0 is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 2 not upgraded.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...