Gå til innhold

Toll fra playx.no?


Anbefalte innlegg

jeg har nå fått endel spill jeg har bestilt fra playx.no. Uten på pakkene stod det en "toll lapp" og det stod at totaltollverdi var 199kr... er dette noe jeg må betale? finner ingen lapper om at jeg skal betale toll, bare utenpå de forskjellige pakken... + at jeg trodde da at playx.no var en norsk butikk, og ikke at jeg måtte betale toll for å bestille hos dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau dem er Norsk web butikk, men jeg sjekka på på sida dems og fant dette.

 

" Bestillinger fra andre land

playx.no har logistikk fra Danmark. Ved varekjøp under NOK 200,-* er det dette momsfritt inn til Norge.

 

På standard filmpakke ( 1 film) kommer frakt kr 10,- i tillegg. Dette påvirker ikke momsgrensen Vi merker hver pakke med vareverdi ekskl. Fraktkostnader slik at du vil få varene rett til din leveringsadresse. Våre priser gjelder FOB Frederikshavn. Ved betaling av frakt kr 10,- sender vi pakken din leveringsadresse. Ved vareverdi over kr 200,- må du selv sørge for å betale moms til norske myndigheter.

 

* Du kan gjerne legge flere filmer inn i hver ordre. Vi sender likevel 1 film pr pakke uavhengig hvor mange filmer det ligger i en enkelt "

 

Med andre ord dem får filmer/spill fra Danmark som igjen føre til toll/moms.

Lenke til kommentar
Hvordan betaler jeg momsen da, og er jo mye hvis det er nesten halvparten så dyrt... jeg skulle liksom betale 436kr for hele greia, også kommer 199kr i tillegg?

Lappen utapå var nok bare for å opplyse tollvesenet/posten om at vareverdi var kr 199 (tollverdi), og således under grensen for mva (200 kr). Toll betales nesten ikke på noen produkter, men alt som importeres fra utlandet skal det betales 25 % mva på (ikke når verdi eks frakt er under 200 kr)

 

Hadde det vært snakk om å betale mva, hadde du fått en lapp fra posten først om hvordan du skulle gjøre dette. Prisen her ville blitt 109 kr i mva + 80 kr i forenklet tollgebyr.

 

Jeg regner med at pakken kom med posten. Side med Postens informasjon om fortolling.

Lenke til kommentar

Gebyret for forenklet tollbehandling ligger på 80 NOK og siden du også skal betale 109 kroner i Moms så skulle dette bli 189,-

 

Pakken kommer hjem til ditt lokale postkontor i Oppkrav med hentelapp som sier du skal betale X (her 189,- / 199?) og når du gjør dette vil du få pakken din .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...