Espein Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Når jeg evt. i fremtiden skal ha et bra anlegg til bilen min. Skulle jeg gjerne trengt hjelp av dere! Jeg aner ikke hvilken bil det blir enda, men kanskje en gammel fra onkel. Vist det blir den så er det plass til 4 høytalere i den har jeg funnet ut. Og med det trenger jeg altså forsterkere til de 4 høytalerene. Jeg skal også ha 2-4 subwoofers. Spørst på prisen og "effekten" på de. Har sjekka innom www.netthandelen.no og der selger de usCARVOR 4 kanals forsterker for under 1000 lappen. På en annen nettside koster den 3990,-! Så jeg lurer på om en ny Radio/CD spiller + 4 høytalere + 2 kraftige subwoofere hadde gjort susen? Har dere forslag for noen subwoofere som passer til forsterkeren jeg har tenkt på? Vist dere har en annen måte å løse dette på er det fint også Takk for evt. svar!! EDIT: Subwoofer Kabler Forsterker Endret 11. oktober 2005 av Ludacris
pahf Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hold deg for GUDS skyld unna netthandelen og bilstereo. UScarvor er og blir et fordømt møkkamerke! Spar heller litt penger og kjøp deg kvalitetsutstyr. Og hvor er den nettsiden der forsterkerne koster 4k? vil tro det er dekksiden til uscarvor for at folk vil de skal virke billigere på netthandelen. Vil du ha det billig, se på dynabel forsterkere. Endret 11. oktober 2005 av pahf
Jalla Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Enig! Om noe virker for godt til å være sant er det somregel det. Annonser som preges av feite typer om watt, watt, watt er bare bullshit. Kom gjerne med all info du kan: Type bil Ønsket lyd Hva du evt. har fra før Så blir det enklere å komme med råd og tips
Espein Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Skrevet 12. oktober 2005 okey okey. skal komme tilbake med det senere
pahf Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Ikke tro på alt du leser. De virker utrolig billige på netthandelen når du ser på den siden gjør de ikke det?
Jalla Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Prøv å kjøp en forsterker gjennom nettsiden, det er ikke mye vits i det gitt Virker som om denne siden kun er et skall som er der for å forvirre kundene. Her bør det ringe alarmbjeller! Styr unna! Sats heller på kvalitetsmerker som TRU, Focal, Brax, ARC, Audison Helix, Morel, Earthquake, JL, Soundstream osv... Der får du iallefall kvalitet for pengene, men også her kan det være rent subjektive forskjeller mhp hvilke krav du setter til lyden så generelt sett vil jeg råde deg til å ta en prøvelytt før du handler noe. Hva er budsjettet ditt og hva slags lyd er du ute etter? Sats heller på noe àla dette: 1: En god spiller 2: Gode komponenter foran 3: Forsterker til å drive disse og evt en sub samt kabler som er forberedt for alle oppgraderinger 3a: Sub, om det ikke er handla inn i overstående punkt 4: Egen forsterker til suben 5: Evt. ekstra midbasser Planlegger du litt og følger denne oppskriften noenlunde vil du ha gode sjanser for et godt resultat
El Fantasma Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Sats heller på kvalitetsmerker som TRU, Focal, Brax, ARC, Audison Helix, Morel, Earthquake, JL, Soundstream osv... 1. Hva i all verden gjør Earthquake under betegnelsen "kvalitetsmerke"? 2. Hvorfor er ikke f.eks Alpine, Phoenix Gold og Lanzar med i rekken din?
Jalla Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Sats heller på kvalitetsmerker som TRU, Focal, Brax, ARC, Audison Helix, Morel, Earthquake, JL, Soundstream osv... 1. Hva i all verden gjør Earthquake under betegnelsen "kvalitetsmerke"? 2. Hvorfor er ikke f.eks Alpine, Phoenix Gold og Lanzar med i rekken din? 4999859[/snapback] 1: Kanskje fordi det er et seriøst alternativ til mye annet på markedet i dag avhengig av hva en er ute etter. Personlig ville jeg valgt noe annet, men smaken er som baken. Hør med Autocustom for mer info om du er interessert i detaljene rundt EQ 2: En kan ikke ramse opp alt mulig heller. Hva Lanzar angår var det gromsaker på nittitallet, men hva de har å by på nå er jeg ikke så kjent med. Har ikke helt troen på at de stiller i samme klasse som Audison, Tru, Sinfoni og Brax... Alpine har knall spillere, men når det gjelder komponenter og forsterkere kan en få bedre for pengene. PG av nyere dato har jeg ikke så mye kjennskap til, men på sent nittitall var det iallefall mye snadder derfra. Det virker dog som de har holdt koken gående skal en tro det en ser på hjemmesidene. Håper dette var oppklarende
Thombr86 Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Fill anbefale SoundStream på det sterkeste, http://engenaudio.com har vel begynt med SoundStream igjen, men han har ikke fått oppdatert nettsiden pga. flytting Skulle kjøpe nytt utstyr, men så røyk motoren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå