mack_ Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Har tenkt å lage et program i VB som skal inneholde skalering av bilder, og opplastning til en FTP-server. Må ha noe sånt, siden det er for risky å gi ut FTP-passord i hytt og vær, fordi det skal være mulig å laste opp flere bilder enn ett om gangen, og fordi skalering av bilder vha f.eks PHP krever mye systemressurser på en server. Jeg er ganske ny med VB, men tar det meste ganske lett. Hvilke koder skal jeg bruke for å gjøre noe sånt? Det er delen med opplastning til FTP som er viktikst. Hvordan kan jeg gjøre dette i VB? Post kode og kommentarer her! Takk
Gjakmarrja Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Skal du overføre noe med FTP så må du vel egentlig skrive den egen FTP-Client eller eventuelt finne en ferdig skrevet.... Prøv: www.planetsourcecode.com
aadnk Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Du kan jo bruke noen hendige API-funksjoner til dette formålet, blant annet FTPPutFile (eksempel). Ennvidere har jeg laget en klassemodul som kan ta seg av dette. Du kan laste den ned her. Men det er absolutt intet i veien for at du selv kan lage en med informasjonen ovenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå